keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Freshness ja Itsekuria



Heipparallaa !

Oon viime aikoina pohtinu ja miettiny paljon, miten voisin parantaa mun ruokavaliota ja hyvää oloa ja päästä lähemmäks mun tavoitteita salin puolella. Olen ollut nyt jo pitemmän aikaa kiinnostunut terveellisemmästä ruokavaliosta/elämäntavasta ja fitneksestä ylipäätänsä ja musta olis ihana päästä tosi fittiin kuntoon. Olen vaan huomannut sen, että mulla on välillä ruokavaliossa ongelmia. Mun itsekuri on kyllä tosi huono ja tekee mieli koko ajan vaan herkutella ja tuntuu, että aina repsahdan ja kerran kun sen on alottanut, tuntuu, ettei vaan voi lopettaa. Ei tää ongelma ole nyt mikään maailman suurin mun kohdalla, mutta oon huomannut sen, että se on alkanu häiritsee mua enemmän sillä no diet, no abs, right ? Ja vihaan kaikenlaista supercardio hommaa salilla, joten siltä sitten välttyisin ehkä XD Just viime viikonloppuna mulla ja Aleksilla oli kunnon mättöpäivä. Katoimme vaan koko pvn leffoja ja meillä oli pizzaa ja namii ja herkkuu, niin paljon, että huhhuh..

Tossa alla on hieman kuvia siitä, miten aion parantaa mun hyvää oloa. Inspiraatiota saan erityisesti instagramista, jossa seuraan varmaan miljoona eri fitness sivustoa sekä -ihmistä. Kun katselee päivittäin kuvia ihmisistä, joilla on just sellanen kroppa kuin itse haluat - mun kohdalla haluaisin esim. näkyvämmät absit ja käsilihakset sekä tietty kivan pepun haha - motivoi se todella tekemään töitä sen eteen, mitä haluaa. Lisäks monissa noista sivustoissa on myös vinkkejä salille ja muutenkin fitneksestä..

Lisäksi, mikä mua on auttanut on se, että mulla on yks kaveri, joka on ihan sika hyvässä kunnossa ja on muutenkin perehtynyt tosi hyvin aiheeseen, joka on sitten erityisesti auttanu mua salilla käymisen alussa sekä silloin tällöin aina laitan viestiä, että voitko auttaa en osaa XD Ja olen tosi kiitollinen kyseiselle ihmiselle avusta, koska aika iso osa mun salitiedoista on häneltä peräisin. :) Aina silloin tällöin tulee myös vastaan salilla jotain kunnon sali miehiä, jotka tulee rupattelemaan ja neuvomaan ja sieltäkin on saanut sit kivoja vinkkejä !

Mutta tässä vähän mun tavoitteita: 


Herkuista ei varmaan tarvitse kertoa, miksi niitä tulisi vähentää ? XD Sokeria, suolaa ja rasvaa, no need more to say... 


Lisää protskuu !! Oon selkeästi alkanu kiinnittää enemmän huomiota tietoisesti kuin tietämättömästi siihen, mitä suuhuni laitan. Proteiini on tärkeä lihasten kasvun kannalta, minkä takia sitä kannattaa olla ruokavaliossa, jos tavoitteena on lihasten kasvu. Nää on ollut sellasia nameja (paitsi toi tavallinen maitorahka hyii XD), joilla olen lisännyt protskuu mun ruokavalioon. Tietty syön sit ruokaruokaakin kanaa ja kalaa, punainen liha ei oo ollut isossa osassa ruokapöydässä.. Ja lisäksi juon protskushaken monesti salin jälkeen. Noi Skyrin rahkat on ollu kyllä ihan mahtava löytö, sillä ne on niiin herkullisia ! Oon vertaillu aika paljon kaikkia proteiinirahkoja, mitä kaupassa on tarjottavana ja nää on vaikuttanu parhaimmilta. Ja kaiken lisäks rasvattomia eikä lisättyä sokeria. Suosittelen ehdottomasti !:)


3 litraa vettä päivässä ! Vesi puhdistaa kehoa ja pitää aineenvaihdunnan hyvässä kondiksessa. 


Suola kerää nestettä kehoon ja saa turvonneen olon, yäh. Lisäks runsas suolan käyttö altistaa verisuoni- ja sydänsairauksiin..


Turhia kaloreita ja liikaa draamaa for now.. 


Sitä sanotaan, että no pain, no gain, eikä turhaan. Oon ottanut tavotteeks lisätä painoa ja pistää lihakset töihin ! Se on kyllä ihan paras tunne, kun salin jälkeen lihaksissa tuntuu treeni ja hiki on päässyt virtaamaan. Kertoo, että jotain on tehty ja toivottavasti olisi lähempänä toivomaansa lopputulosta !

Sellasta tän hetkisissä tavoitteissa. Huomenna mulla on duunia lolz Korson asemalla 6-12.15 ja heti perään Espoon Tapiolassa 15-21.15 so I'm gonna be dead, jos en ala tästä pikkuhiljaa mennä Zzzzz.. Herätys 4.15 <3<3 Öitä !! xx C

Kuka sano, että saat tuloksii ilman duunii ?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Jätä alle kommenttisi, niin vastaan mahdollisimman pian, kiitos ! :)

Please leave your comment below and I will answer asap, thanks ! :*