keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Miss Helsinki 2015 goes Levi !

Ylhäältä vasemmalta: Martina Aitolehti, Viivi Bäck, Marianne Koskinen, minää, Oona Parviainen, Janette Lahtinen, Eveliina Hosionaho, Susanna Ylitalo. Alhaalta vasemmalta Taru Kalenov, Sania Svinarenko, Miss Helsinki 2014 -voittaja Isabel Ljungdel, Janna-Juulia Vuorela sekä Rosanna Kulju ♥

Ciao !

Viikko sitten keskiviikkona suuntasimme koko Miss Helsinki -seurue, finalistit sekä muu tiimi, kohti Leviä. Matka oli pitkä: ensin kymmenisen tuntia junalla Rovaniemelle, josta jatkoimme vielä pari tuntia bussilla Leville. Perille Hullu Poron hotellille pääsimme puolenyön jälkeen, kaikki lopen uupuneina, mutta innoissaan tulevasta.

Aamu alkoi torstaina aikaisin, aamupalalle ja kohti Taivaan Valkeita, kuvauslokaatiotamme ! Maisemat olivat aivan sanoinkuvaamattoman upeat ja oli kuin olisi ollut ihan eri maailmassa. Kuvaukset alkoivat tavalliseen tapaan hiuksilla ja meikeillä: hiuksista vastasi GHD:n Nadja Jarrah-Aalto ja Taisto Lindeman, meikkaajanamme toimi Laura Jouskari/Coverdem. Kuvaajanamme toimi Heli Roosmäe, kuvattavat vaatteet olivat Marita Huurinaisen käsialaa ja stailauksesta vastasi missimammamme Martina Aitolehti.

Muiden kuviin pääset tutustumaan TÄSTÄ.

Reissumme Leville ei ollut pelkkää kuvausta, vaan pääsimme muun muassa vierailemaan Levi Husky Parkissa. Siellä näimme lukuisia huskeja ja pääsimme jopa husky ajelulle ! Menoa ajelusta pääset kurkkaamaan TÄSTÄ. Oli ihan sairaan hauska ja hieno kokemus ! Huskien lisäksi tarhalla näimme myös susien sekoituksia huskeihin sekä jopa ihan oikean suden, hui !

Nähtävyyksien ja muiden aktiviteettien lisäksi pitivät Jari ja Heidi Sorsa meille hikisen treenin parinkymmenen asteen pakkasessa, hrrr ! Lämmittelimme norsufutiksella, jonka jälkeen meitä odottivat korkeat portaat, joita saimme sitten juosta ylös alas vuoroin nopeasti ja vuoroin askelkyykyin. Treeni oli mielestäni, niin rankka, että mulla pääs jossain vaiheessa itkukin, mutta Jarin tsempillä jaksoi loppuun asti. Tunnelmia treeneistä TÄÄLLÄ.

Mä kaiken lisäksi uskaltauduin rinteeseen, mikä ei loppujen lopuksi ollutkaan ihan fiksua. Mut saatiin ylipuhuttua (okei, ei se kauheasti vaatinut) tulemaan mukaan ja siinä vaiheessa, kun istuin hississä kohti tunturin huippua, alkoi pelottaa, että miten hitossa mä oikein pääsen mäen huipulta alas hengissä :D No matka alaspäin menikin melkein persuksillaan, kun en mä uskaltanut laskienkaan tulla ! Puolivälissä uskaltauduin, mennä kovempaa, mikä päätyi kuperkeikkaan ja sukset vain lentelivät. Onneks ei sen pahempaa käynyt, mutta oli siellä muutkin tytöt heitelleet voltteja ja tulleet omalla tyylillään alas mäkeä.. Tän kokemuksen jälkeen päätin, ettei laskettelu tulisi koskaan olemaan mun juttuni, mutta ainakin voin sanoa, että olen rintheessä ollut, haha !

Perjantai iltana, meillä oli Onlyn sekä Guessin muotinäytös Hullu Poron Areenalla, jossa esiintyi myöhemmin illalla myös Diandra. Tunnelmia näytöksestä TÄÄLLÄ

Vaikka Levin reissu olikin huippu kokemus mitä parhaassa seurassa, sitäkin enemmän odotin reissun loppua, jolloin pääsin käymään äitini luona Oulussa. En edes muista milloin viimeksi olin nähnyt äitiäni ja siskoakin oli tultu nähtyä viimeksi heinäkuussa. Joten kun juna saapui Oulun asemalle, hyppäsin kyydistä pois ja viivyin pari yötä mamman luona ♥

Koko Levin reissun ajan mulla oli ollut haikea olo ja tuli muutenkin itkettyä moneen otteeseen. Ikävä oli suuri ja halusin saada itkut itkettyä ennen kuin pääsisin äidin luo. Jotenkin en ole koskaan itkenyt äitini edessä enkä varsinkaan halunnut itkeä siskoni nähden. Oli siinä pidättelemistä, kun pääsin yllättämään siskoni. Chiaralla ei ollut aavistustakaan saapumisestani ja kun näimme, juoksi siskoni suoraan syliini itkien onnesta, miten ikävä oli ollut ja miten onnellinen hän oli yllätyksestä. Nyt mä myönnän tirauttavani tässä muutamat kyyneleet, kun muistan tilanteen.. Kauhean ikävää, miten tilanne elämässä on mennyt niin, ettei omaa siskoa ja äitiä pääse näkemään kuin vain muutaman kerran vuodessa.. Nautin kyllä täysin tästä lyhyestäkin ajasta, mitä pääsin viettämään äidin luona ♥

Koko Levin reissu sai muutenkin miettimään asioita ja erityisesti vierailuni maman luona antoi uutta voimaa ja motivaatiota antaa kaikkensa ennen finaalia, johon on btw enää reilu 7 viikkoa jäljellä ! Herranen aika, miten nopeasti aika kuluukaan ! Niin se vaan menee, että hyvässä seurassa aika kuluu nopeasti. Se onkin ollut mielestäni paras kokemus koko tässä Miss Helsinki -kilpailussa, että on päässyt tutustumaan aivan ihaniin sekä samanhenkisiin ihmisiin, joita ilman tämä kisa ei olisi mitään. Ihan kuin olisimme oikeasti tunteneet pidemmän aikaa ja juuri hyvä ryhmähenki on ollut paras tuki tän kokemuksen aikana ♥

Ihanaa viikkoa kaikille !