maanantai 23. maaliskuuta 2015

Mealprepping ja Treeniohjelmien Päivittyminen




Ciao !

Ajattelin tehdä vaihteeksi hieman elämäntapa postausta ja kuten otsikko sanoo, tämän päivän aiheena on mealpreppaus eli ruokien valmistus etukäteen sekä kerron hieman treeniohjelmieni päivittymisestä

Nyt, kun aloitellaan kolmatta kuukautta BodyCampin Ms. Fitness ohjelmassa, on mulla syntynyt hyvä ruokailurytmi eikä suuret kalorimäärät enää pelota. Voin sanoa rehellisesti, että välillä ahdistaa, kun ei voi käyttää kaikkia vaatteita esim. cropped paitoja (joita mulla tuntuu olevan pelkästään....), mutta sitten kun lähdetään kuorimaan tätä hiilaripöhnää ja nesteitä ja rasvoja pois niin luotan siihen, että tulen olemaan elämäni kesäkunnossa !

Treeniohjelmat päivittyivät jälleen tänään ja innolla odotan, että pääsen testailemaan uusia ohjelmia. Muutoksia on tullut toistomääriin ja muutamia uusia liikkeitäkin taisi olla joukossa sekä tuotu ensimmäisestä ohjelmasta takaisin tuttuja liikkeitä. Ainoa, mikä hieman pelottaa uudessa ohjelmassa on se, että aerobisia lisättiin ja nyt viiden treenin lisäksi viikossa mulla on kaksi tunnin aamuaerobista ja 3 siis KOLME aerobista intervalli treeniä yläkroppa treenien ohelle. Se on morjens.. :D No mä tykkään haastaa itseäni ja ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Odotan innolla sitä, mihin kroppani pystyy ! 


Ms. Fitness -nettivalmennuksessa tosiaan treeni- ja ruokaohjelmat päivittyvät neljän viikon välein, mikä tuo vaihtelua treeniin ja kroppa saa uusia ärsykkeitä eikä jää junnaamaan paikalleen. Lisäksi tärkein osa treeniä on ehdottomasti ruokavalio, joten sitäkin välillä muokkaillaan ja sovitetaan treeneihin.

Itse syön vieläkin tällä hetkellä yli 3000 kaloria päivittäin, mikä on oikeasti ihan huikea määrä ruokaa. Päivässä menee helposti paketti kananmunia, 300-400g kanaa tai lihaa, pari banaania ja 1,5dl kaurapuuroa, 3dl hiilareita, runsaasti kasviksia yms. Ruokavalio on toiminut mulla todella hyvin, joten valmentajani sanoin: turha lähteä vielä muuttamaan kaloreita. Painoni on noussut varmaan 5-6kg aloitettuani tammikuun lopussa ja kyllä sen näkee: selkeitä muutoksia kropassa, mieli on virkeä ja energiaa riittää ! 


Työkiireiden ja muiden hommien vuoksi olen alkanut valmistamaan aterioitani etukäteen valmiiksi. Tänään kävin just ostamassa lisää eväsrasioita Clas Ohlsonilta sekä tuon kylmälaukun, sillä edelliseeni ei mahtunut hirveästi tavaraa :D 

Mutta listataampas:

Mealpreppauksen plussat

+ Ei tule lipsahduksia ruokavaliosta, kun omat eväät ovat valmistettu etukäteen ja kulkevat helposti mukana.
+ Ei tarvitse montaa kertaa päivässä alkaa väsää ruokaa (believe me, siinä menee oikeasti ihan turhaa aikaa).
+ Kaupassa ei tarvitse juosta joka päivä, vaan voi kerralla ostaa tarvittavat ainekset. Kaupassa ei myöskään mene ikuisuutta, kun tietää suunnilleen, mitä raaka-aineita tarvitsee.

Mealpreppauksen miinukset

- Noh, ruoka ei tietenkään ole täysin tuoretta, vaan jääkapissa käynyt ja ruoka täytyy lämmittää.
- Helposti tuuppaa tekemään sitä samaa päivästä toiseen, helppuden vuoksi.

Tuohon viimeiseen miinukseen voisi sanoa, että mausteiden käyttö ei ole kiellettyä ! Lisäksi minua on ohjeistettu vaihtamaan pääraaka-aineita vähintään neljän päiväin välein: kanaa ja lihaa vuorotellen (harvemmin kalaa) ja hiilareina vaihtelen riisin, couscousin ja bataatin/perunan välillä !

Siinä, mitä mulla tulee tällä hetkellä mieleen.. :) Monesti kuulee, että ruuan laittaminen on hirveän vaikeeta tai ei ole tarpeeksi aikaa tehdä ruokaa. I say bullshit, no excuses ! Kaikkeen saa uhrattua aikaa ja ruokavalio onkin ehkä se tärkein tekijä hyvinvoinnissa, niin miksi laiminlyödä jotain niin tärkeää ? En sano, että kaikkien pitäisi syödä just niinkuin mä, mutta musta on surullista nähdä ihmisten syövän huonosti/tarttuvan valmisruokiin sen sijaan, että voi itse valmistaa puhdasta ja terveellistä kotiruoka, myös helposti ja nopeasti.. :)


Kävin tänään muuten myös ostamassa maapähkinävoita Ruohonjuuresta ! ♥♥♥ Toi on parasta maapähkinävoita, mitä tiedän ja vieläpä luomua ja ilman lisättyä sokeria ! Ihan parasta !! Onneksi vielä sallittua mun ruokavaliossani, mutta tulee sitten senkin aika poistua, yyh ! Käytän tota erityisesti (reilun) ruokalusikallisen verran aamupuuroni joukossa, ah mikä makuelämys maapähkinävoi onkaan ! Huomasitteko, miten hulluna olen maapähkinävoihin ?! Hahha :D Helposti protskua ja hyviä rasvoja... ;)

Lisäksi mulperi- ja gojimarja varastot tankattu ! 

Sellasta tältä erää.. ♥

xx C

ps. BodyCampin Ms. Fitness -ohjelma on jälleen alkamassa 27.4 ! Lunasta oma paikkasi TÄSTÄ hintaan 150 € ! Sisältää treeniohjelmat ja ruokavaliot 6:lle kuukaudelle, 4 online pt tuntia, ryhmän tuki, ryhmätapaamiset yhteis- ja posetreenien merkeissä ja paljon muuta ! TÄSTÄ vielä tutustumaan kurssiin paremmin.. ♥


*Postaus sisältää mainoslinkkejä

6 kommenttia :

  1. Nom nom nom, tuommonen sokeriton maapähkinävoi on niin parhautta<3 Heti alko tekeen mieli kun näki tuon kuvan ja tekstin, haha!

    Ja kyllä tuo mealpreppaus kannattaa! Kokemusta löytyy :) Itsellä se auttaa lähinnä ruoasta stressaamiseen :D Kun tekee kerralla yleensä just 4-5 päivän ruoat valmiiksi ja yhtenä iltana neljän sijasta käyttää energiaa siihen että pohtii mitä terveellistä sitä kehittelis kasaan ja söis. Pysyy kiireisetkin ihmiset terveellisen ruoan parissa pakosta :)

    Sweet Impatience Blog | Lifestyle & Beauty

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa hyvältä :) Pitäiskö sun ottaa nyt joku kuva kropasta ja laittaa sitten "lopuksi" ennen ja jälkeen kuvat? :) Olis tosi mielenkiintosta! Oot upee <3

    http://xoxosarita.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mulla onkin alotuskuvat tallella koneella ! :)) Kiitos ihana !

      Poista
  3. Pidätkö itseäsi julkkiksena?

    VastaaPoista

Jätä alle kommenttisi, niin vastaan mahdollisimman pian, kiitos ! :)

Please leave your comment below and I will answer asap, thanks ! :*