sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

2016: Totuus ja Valheet Paljastuvat



Tämä teksti on siitä, kuinka minua on uhkailtu, henkisesti kiristetty, mustamaalattu, julkisesti nöyryytetty. Pidetty suorastaan kahlittuna sekä orjuutettuna manipuloinnin ja pelottelun avulla.

Tämä teksti on siitä, kuinka oikeasti luulin, että, myöhemmin Ola, on mun aito ystävä, mutta on törkeästi käyttänyt hyväksi mun hyväuskoisuutta, sinisilmäisyyttä ja heikkoja hetkiä. 

Tämä teksti on siitä, kuinka Ola, Hyena Empiren "omistaja", on törkeästi huijannut markkinoinnissaan satoja tuhansia ihmisiä, huijannut yrityksen promoottoreita, käyttänyt minua hyväksi työntekijänä ilman palkkaa ja teksti siitä, kuinka Olan yritys ei ole edes hänen omissa nimissään, jottei menettäisi valtion tarjoamia tukia.

Tämän tekstin julkistettua koen joutuvani pelkäämään henkeni edestä. Joudun pelkäämään, että läheisilleni käy jotain. Joudun pelkäämään, että ihmisille, jotka tietävät kaikesta ja tukevat mua käy huonosti. En uskalla olla kotona, sillä Olalla on kotiini vara-avain. Sen verran uhkailut ovat vaikuttaneet minuun. Mutta nyt se loppuu. En suostu enää olla kahlittuna. En suostu olemaan jonkun toisen ihmisen väline. En suostu olemaan ohjailtuna. En suostu katsomaan kaksinaamaisuutta vierestä. Haluan mun elämäni takaisin. Haluan elää normaalia parikymppisen elämää. Ilman pelkoa. Haluan elää onnellista elämää. Mä haluan olla vapaa.

Tämän tekstin julkistettua katoan hetkeksi. Muhun ei todennäköisesti saa yhteyttä, sillä suljen puhelimeni enkä uskalla kirjautua someeni. Palaan, kun näen ajan oikeaksi ja kun koen oloni turvalliseksi. 

Mä toivon, että tämän tekstin jälkeen ihmiset ymmärtävät MIKSI mä oon toiminut niinkuin mä olen. Toivon, että ihmiset ymmärtävät, että mulla ei ole ollut oikein muita vaihtoehtoja toimia. Mut on ahdistettu nurkkaan. Toivon, että ihmiset ymmärtävät sen, miten mua on hyväkskäytetty. Toivon myös, että anteeksipyyntöni sekä loppusanat pääsevät perille.

Tässä vaiheessa mun elämä ja maine on paskottu jo niin isolla kaavalla ja julkisesti, että mulla ei ole enää mitään menetettävää tätä tekstiä kirjoittaessa. Tuleva teksti tulee olemaan niin rehellistä kuin vaan pystyn kirjoittamaan. Piiloutuminen ja hiljentyminen eivät ole vaihtoehtoja.

Kaikki alkoi, kun tapasin Olan syksyllä 2014 Miss Helsinki kisan tiimoilta. Sain elämäni pelastaneen hiussponssin ja henkisen tukijan kilpailuun. Kilpailua ei tullut voitettua. Myönnän. Masennuin, ehkä katkeroiduin. Olin vihainen maailmalle. Olin toivonut voittoa niin paljon ja tuntui kuin maailmani olisi romahtanut. En tukenut kilpailun voittajaa Rosanna Kuljua ja myönnän, että en ole hänestä puhunut hyvään sävyyn. Olen hyvin pahoillani tästä. Mä en halua olla enää vihainen enkä halua mitään pahaa sua kohtaan. Mä oon käsitellyt asian enkä halua pitää kaunaa sua kohtaan. Kiitos, että oot tukenut mua julkisesti näiden Seiska kohujen aikana. 

Keväällä 2015 perustin toiminimen promohommia ja houstihommia varten. Ystävystyin Tarun kanssa ja meistä tuli nopeasti kuin paita ja peppu. Saman aikaisesti tutuistuin yhä paremmin Olaan, joka tuntui ymmärtävän mun vihan maailmaa kohtaan. Hän suorastaan ruokki vihaani. Ola tuntui kuin toiselta äidiltä. Erittäin fiksu ja sydämellinen, sellainen ihminen, johon pystyin luottamaan huoleni ja murheeni.

Näin jälkikäteen näen manipuloinnin, joka kohdistui muhun jo tuolloin. Olin keväällä 2015 erkaantumassa tuolloisesta kämppiksestäni Aleksista. Koin ahdistusta asiaa kohtaan, sillä molemmat tiesimme, että muutto/eropäivä oli pian tulossa. Joka tapauksessa, avauduin aiheesta Olalle. Hän sai minut uskomaan, että olisi hyvä aika muuttaa erilleen. Että Aleksi vain diivailee. Tarvitsen oman kotini. Hän sai jotenkin mun sanoista manipuloitua Aleksista ihmisen, josta en enää pitänyt. Ja myönnän Aleksi, mä hoidin meidän muuton toisten ihmisten vaikutuksesta vitun huonosti ja oon todella pahoillani siitä, miten sen hoidin. Mä pyydän syvästi anteeksi, että menin tyrimään meidän ystävyyssuhteen. 

Next case Taru Kalenov. Me oltiin erottomattomat ja saimme kuulla paljon, miten olimme niin samanlaisia. Touko/Kesäkuun aikana sain paljon kuulla Olalta, että oottepa samannäköisiä, yrittääkö Taru matkia sua CC. Näyttää ihan siltä, että Taru haluaa olla kuin sinä. Taru on liian kiinni sussa. Tuntuu, että Taru yrittää estää sua olemasta sä. Taru sitä Taru tätä. Ola esitti mulle asiat hyvin ja osasi myös perustella sanomansa niin, että aloin pikkuhiljaa antaa hänen sanojensa vaikuttaa. Erkaannuimme pikkuhiljaa ja lopulta yhteydenpito lakkasi lähes täysin. Taru, mä oon pahoillani siitä, mitä kävi. Mä oon pahoillani, että tein asioita sun selän takana. Mä oon oikeesti niin pahoillani, että annoin Olan vaikuttaa meidänkin ystävyyssuhteeseen. 

Heinä/elokuu 2014. Tässä vaiheessa mun elämästä oli poistettu tuolloiset tärkeät ystäväni. Olin lähes yksin. Ainoaksi ystäväkseni jäi Ola. Hän ruokki ajatuksiani, että yhdessä me pärjäämme pitkälle. Emme tarvitse muita. Siinä vaiheessa hän otti minut huostaan Hyena Empiren alle. Hän lupasi Hyenalla suurenmoisia asioita. Hän kertoi vakuuttavasti, miten menestynyt Hyena Empirestä tulisi. Että yhdessä töitä tekemällä saamme suurta aikaseksi. Hän sai minut koukkuun lupaamalla minulle yrityksestä 15% osuuden. Hän sai minut koukkuun sillä, että lupasi minulle maailman parhaan työpaikan sekä palkan heti kun olisimme perustaneet osakeyhtiön. Tämä oli tapahtua loppusyksystä, viimeistään vuodenvaihteessa. 

Heinä/elokuussa lopetin normaalit työt. En saanut enää palkkaa mistään. Muutin hetkeksi äidilleni, jotta voisin keskittyä täysin Hyena Empireen. All made sense then. Olin helvetin motivoitunut tekemään töitä sen osuuden ja palkan eteen, jota mulle luvattiin. Hyena konsepti vaikutti niin hienolta. Mut saatiin vakuutettua, että olin saanut unelmieni työn, työn joka ei edes tunnu työltä. Mulle vakuutettiin työympäristön olevan positiivinen. Hyena on semmoinen, joka ei laita toisia naisia alaspäin. Hyenat ovat itsevarmoja. Hyenat tukevat toisiaan. Hyenan sisällä ei ole negatiivisuutta.

Vitsi mä olin onnellinen. Löysin vihdoin sen mitä olin etsinyt. Mä oon kokenut elämässä niin paljon ja saanut niiiiiin paljon kuraa niskoilleni ihmisiltä, ettette tajuakaan, miten onnellinen olin siitä, että pystyin vihdoin olemaan oma itseni, tai niin ainakin luulin. Uskoa siihen, että vihdoin mut hyväksytään sellaisena kun olen. Että saan olla se itsevarma ihminen kuka olen. Antaa tukeni muille tytöille, jotka sitä tarvitsee. 

Joka tapauksessa, tein tunnollisesti töitä Olalle. Ilman palkkaa. Ilman työttömyystukea. Olin Olan seurassa lähes 24/7. Suunnittelimme Hyenaa. Kokosimme Team Hyena markkinointitiimin. Vietin aamusta iltaan aikani Hyena Empiren parissa. Vastasin verkkokaupasta, vastasin asiakaspalvelusta, tein lähetyksiä ja laitoin tilaukset toimitukseen. Olin helvetin motivoitunut ja ihmiset tietävät sen. Muutin mun somet mainostamaan Hyenaa. Markkinoin itsekin Hyenaa helvetisti. Mä vastasin meidän promotiimistä.

Syyskuussa aloitin työt eräässä firmassa toimistoassistenttina Hyena juttujen ohella. Vietin 9-16 toimistolla ja loppupäivän yöhön asti keskityin Hyenaan. Aloin palaa loppuun. En ehtinyt käydä salilla ja pitää huolta itsestäni. Lisäksi perheeni asiat lähtivät käsistä samaan aikaan. Hyena oli mulle niin rakas ja Olan sanojen vaikutuksesta jätin sen työn muutaman viikon jälkeen. Kyllä me kohta saadaan palkkaa. Tammikuussa viimeistään. Näin mulle luvattiin.

Perheessäni tapahtui kaikenlaista syyskuussa. Kunnioituksella perheenjäseniäni kohtaan en voi kertoa kaikkea. Mutta sen voin sanoa, että elämäni oli kuin yhtä helvettiä. Välini menivät täysin äitiini sekä muuhun perheeseeni. Ola tuli pahimpana hetkenä ja kysyi, onko äitini narsisti. All made sense again. Ottaen huomioon koko perhetaustani. Aloin uskoa siihen ja Ola ruokki ajatuksiani äitini teoista. Asiat lähtivät käsistä ja jouduin muuttamaan pois äidin luota. Mulla ei ollut ketään muuta paitsi Ola. EI ketään ystävää tai perhettä kenen luo olisin kehdannut mennä tai pyytää apua. Ola otti mut yli kuukaudeksi hoiviin ja sain olla osa perhettä. KOIN olevani osaa perhettä ja koin vihdoin yhteenkuuluvuutta. Vaikka koko elämä tuntui olevan paskana, Ola antoi mulle kodin. Enhän mä osannut siinä vaiheessa odottaa mitään pahaa Olasta. Olahan auttoi mua suoraan hyväsydämisyyttään. Näin jälkikäteen näen, miten jouduin vain syvemmälle koukkuun ja näen, miten hän vaikutti myös välirikkooni perheeni kanssa.

Joulukuussa muutin nykyiseen asuntooni. Aloin saamaan muilta osin elämän reilaan: aloitin salin uudestaan, ruokatottumukset paranivat, sain oman tilani, vihdoin "vapaa". Enää kuukausi sinniteltävänä siihen, että saisin palkkaa. Ensimmäisen kuukauden selvisin sukulaiseni tuella. Sain tuen, sillä lupasin, että saan palkkaa tammikuusta lähtien enkä silloin osannut odottaa, että tilanne johtaa tähän päivään, jolloin en edelleenkään saa palkkaa, mut on julkisesti savustettu yrityksestä ja saisin ehkä palkkaa syyskuusta lähtien.

Mutta mutta. Marraskuun lopussa/joulukuussa Ola sai ihan hervottoman burn outin. Hän ei kyennyt kirjaimellisesti mihinkään, sillä hän kärsi pahimman asteen paniikkikohtauksista. Hän oli yksi hermoraunio. Promotytöt tietävät tästä. Promotytöt tietävät, että koko joulukuun ajan painoin perse tulessa kaikki hommat, mitä Hyenassa on sen vuoksi, ettei meidän tuleva yhteinen yritys joutuisi hätään. Etten pettäisi Olan luottamusta. Ettei kaikki menisi pilalle. Mä tein melkeen kuukauden hommia täysin ilman palkkaa YKSIN. Mulla oli ihan hirveä stressi. Olin täysin yksin asian kanssa, sillä en uskaltanut yrityksen asioista puhua, sillä mut oli vannotettu olemaan hiljaa. Kärsin hengenahdistuksista. Välillä olin niin maasentunut, että olisin halunnut kuolla. Makasin päiviä sängyssä enkä saanut itseäni ylös. Se on maailman hirvein tunne, että kokee, ettei halua elää. Mutta se mikä sai mut sinnittelemään oli usko edelleen Hyenaan. Kyllä kohta saan palkkaa. 

Toinen asia mikä auttoi mua selviytymään kaikesta oli meidän ihanat promotytöt, joista on tullut mulle aivan äärettömän tärkeitä ystäviä. Tutustuin heihin koko ajan paremmin. Heidän kanssa ilo palasi elämään. Jes, vihdoin mulla oli samankaltaisia, ja tärkeintä, aitoja ystäviä. Team Hyena rakennettiinkin sen varteen, että olisi tiimi tyttöjä, jotka tukevat toisiaan, ovat itsevarmoja ja ovat semmoisia mimmejä, joilta toisen menestys ei ole itseltä pois. Ja voin sanoa, että nämä tytöt olivat onnellisia siinä vaiheessa ollessaan mukana tiimissä. 

Sitten se alkoi. Ola alkoi huomata, että aloin todella ystävystyä promotyttöjen kanssa. Hän alkoi syöttää mulle, että en saa olla heidän ystävänsä. En saa kiintyä heihin liikaa. He ovat vain yrityksen markkinointiväline. He eivät saa tietää liikaa asioista. Ehkä Olaa kolmikymppisenä naisena ärsytti, että aloin hengaamaan ikäisteni kanssa ja todella saamaan oikeita ystäviä. Joka tapauksessa taistelin asian kanssa, sillä nää tytöt on maailman ihanimpia ketä tunnen. Aloin hieman erkaantumaan Olasta ahdistuksen takia. Tai oikeastaan, ensimmäistä kertaa tuntui, etten voinut olla oma itseni hänen seurassaan. Miks helvetissä mulla ei saisi olla ystäviä ?

Joulukuussa elämääni tupsahti komea, ihana herrasmies. Vietimme helvetisti aikaa yhdessä. Käytiin jopa Dubaissa. Mä sain iloa ja onnellisuutta elämääni. Ja tässä vaiheessa sanottakoon, ettemme olleet edelleen perustaneet yritystä tammikuun aikana, joten palkasta oli turha luulo ja voitte kuvitella sen ahdistuksen. Jätin tahallaan tekemättä "töitä" tammikuussa ja mulla oli vihdoin onnellinen olo. Mun motivaatio lähti Hyenasta. Ette varmaan ihmettelekään miksi. Tavallaan uhmasin tahallaan Olaa, joka oli antanut turhia lupauksia tulevasta. MIKSI Ola ei voinut sanoa mulle suoraan, että on turha odottaa palkkaa pitkään aikaan ?! Mä olisin ehtinyt koko ajan etsiä duunia tähän ohelle, kunnes työt lähtevät oikeasti kunnolla käyntiin. Näin jälkikäteen ajateltuna ei tietenkään sanonut, etten karkaisi Hyenasta. Tiesin liikaa. Pidä ystävät lähellä, viholliset lähempänä.

Tuli Dubain reissu. Karkumatka. Maanantaina takaisin ja seuraavana päivänä heti Nykiin. Matka, jonka Ola maksoi Hyenan tililtä "palkkioksi" hyvästä työstä, joululahjaksi ja vietimpä jopa syntymäpäiväni siellä. Ja Nykissä se alkoi. Ola yritti mustamaalata miesystävääni ja se melkein vaikutti muhun, mutta suutuin. Vihaan sitä kun ihmiset tuomitsevat toisen juorujen perusteella. Juorut ovat juoruja. Varsinkin typerien juorujen perusteella, jotka kuulostivat lähinnä siltä, että olivat lähteneet kateellisten tyttöjen suusta. Nykissä mulla heräsi myös ihmeellisiä kysymyksiä. Olin koko ajan taistellut rahapulan takia, sillä olen tosiaan ollut palkkatta, ilman työttömyystukea kaiken lisäksi, kaiken aikaa heinäkuusta lähtien. Kelatkaa. Mulla oli hirveät taistelut kerätä käyttörahaa mulle ja Olalle, sillä en kehdannut sanoa, etten pysty lähteä matkalle. Yhtäkkiä Olalla oli yli kuitenkin tuhat euroa käteistä mukana. "Olin säästänyt" oli vastaus, vaikka hyvin tiedän, tai luulen tietäväni, että hän elää vain tuilla ja erittäin niukasti. Kaiken lisäksi hän siirsi pari tonnia Hyenan tililtä omaan käyttöönsä tilini kautta itselleen ja jouduin silti makselemaan viiden sadan euron edestä yhteisiä menoja. 

Ja tää ei ollut ensimmäinen kerta, kun Ola on käyttänyt yrityksen rahoja itseensä. Hänellä on ollut yrityksen kortti käytössä, jolla on hän on maksanut omia menojaan, ulkona syömisiä ja varmaan paljon muutakin, ken tietää, sillä en koskaan päässyt näkemään tilitietoja. Ja minä. Minä, joka olin palkatta tehnyt tälle ihmiselle töitä heinäkuusta ei ole koskaan antanut mulle rahaa käyttöön yrityksen varoista ?! Ei silläkään, että olin palkatta. Olin koditon yli kuukauden. Mulla ei ollut mitään varaa elää. Laskut vaan kerääntyvät suureen kasaan. Raha on ollut suurin stressin aiheeni.

Aloin olla sekoamispisteessä tammikuun aikana. Laitoin viestiä promotytöillemme. Avauduin kaikesta. Siitä miten Ola yritti mustamaalata mun suhteen ja kerroin noista raha-asioista. Sovimme, että näemme Nykin jälkeen ja vietimme kokonaisen päivän yhdessä. Tajusimme yhdessä:
A) Miksi en saa ystävystyä promotyttöjen kanssa
B) Miksi en saa rakastua ja miksi mun suhdetta mustamaalattiin. (Tässäkin mainittakoon, että Ola kielsi jo joulukuussa ensimmäisen kerran mua rakastumasta. Keskity ittees ja työhön.)
C) Nää tytöt tajusi, miten mua ollaan hyväkskäytetty Hyenassa ja miten väärin se oli mua kohtaan.

Tytöt osasivat laskea 1+1=2. Kaikki yrityksen asiat, mistä en ole saanut puhua lätkäytin heille. Kaikki tunteet ja kaikki mitä olin tajunnut Olan käytöksestä. Sain helpotusta olooni. En ollut yksin. En ollut menettämässä järkeäni. Nuo kysymykset yllä. "En saanut" tehdä noita asioita, etten avaisi silmiäni mun hyväkskäytölle, etten alkaisi ajattelemaan omilla aivoillani.

Syy miksi en ole uskaltanut asettautua Olaa vastaan ja miksi tällä hetkellä pelkään henkeni puolesta: Koko "ystävyydemme" ajan Ola on antanut ymmärtää hänen suhteistaan pimeämmän puolen ihmisiin. Hän kertoi heistä paljon tarinoita. Kertoi, miten he olisivat aina Olan tukena, mikäli jotain tapahtuisi. Miten nämä ihmiset eivät pelkää käydä naisiin käsiksi. Miten pahoja asioita he voisivat tehdä. Miten Ola hoitelee kaikki esteet. Tyttöjen kanssa tajusimme, että sehän oli epäsuoraa piilouhkailua mua kohtaan, etten vaan uskaltaisi kertoa kenellekään asioista, joista tiedän. En mä uskaltanut. Joudun koko ajan pelkäämään, että oveni taakse tulisi pimeää porukkaa, joilla ei olisi todellakaan hyvät aikeissa. Sellaisen fiiliksen mä sain ja sen vuoksi mä jatkoin ja jatkoin Hyenassa.

Tämä hetki. Reilu viikko sitten sain tietää ikäviä asioita suhteessani. Mä olin ihan vitun rikki. Ihan vitun rikki. Mun luottamus oli petetty enkä voinut ikinä kuvitella niin käyvän. Ola hyppi varmasti tästä ilosta. Hänellä oli koko suhteemme ajan jotain miesystävääni vastaan. "CC älä rakastu vielä, keskity itteesi ja työhön. Kyllä miehiä tulee vielä" ja keksi kaikenlaista pahaa sanottavaa tästä, vaikkei häntä tuntenutkaan. Tämäkin vain sen takia, etten alkaisi avaamaan silmiäni tilanteelleni. Vihdoin suhde kariutuisi ja Ola pääsisi eroon miehestä. Hän tarjoutui auttamaan tilanteessa, mikä päättyi sellaisella tavalla, millä sen ei olisi ikinä pitänyt käydä. Hän kusi elämäni pahimmalla mahdollisella tavalla ja vei multa sen lähes ainoan elämänonnen, mitä mulla oli. 

Ja se oli viimeinen tippa. Puhuin heti KAIKESTA promotyttöjemme kanssa. Heräsimme todellisuuteen. Mua on käytetty ihan saatanasti hyväksi viime kesästä lähtien. Mä olen ollut vain väline. Mua on ohjailtu ja manipuloitu. Mua on pidetty kireässä hihnassa. Ainoa syy miksi Ola ei halunnut, että lähennyn ihmisten kanssa oli se, etten alkaisi ajattelemaan omilla aivoillani. Etten avaisi silmiäni. Mä oon ollut suorastaan orjuutettuna. 

Juno ja Janna keissistä, luotin Olaan kun kerroin Junosta. Olasta oli hyvä idea tuoda mun puoli asiassa julki haastattelun merkeissä ja myönnettäköön, mulla ei ollut mitään muuta taloudellista vaihtoehtoa, kuin ottaa kantaa asiaan. Mut työnnettiin tilanteeseen. Kyllä voin myöntää sen, että ei ollut paras vaihtoehto käydä asiaa läpi julkisesti, mutta mulla ei ollut oikeasti muita vaihtoehtoja ja se miten mulle uskoteltiin sen olevan hyvä juttu. Ja mä tiedän mä olin tilanteessa tyhmä, mutta Ola osaa valita aina oikeat sanat ja saamaan itseniki uskomaan, että mustakin jokin asia olisi hyvä idea. Mutta sen voin sanoa, kuten olen haastatteluissa yms sanonut. Juno laittoi mulle viestiä olevansa asumuserossa sekä avioeron tulossa. Kapisch. Mulla on kaikki viestit tallella ja mä en jaksa enää, että mua uhkaillaan ja mustamaalataan asiasta.

Nykissä Ola sai sitten aivan sairaan idean. Hän kehitteli semmoisen suunnitelman, joka A) tulisi saamaan helvetisti media näkyvyyttä B) Kukaan ei tajuaisi, että pyöritämme koko mediaa ja C) Pitkällä tähtäimellä se olisi muka vitun hyvä markkinointikeino Hyenalle ja kerron kohta miksi. 

Ola tiesi mun suhteesta Jareen. Olalla oli koko ajan taka-ajatuksena yrittää saada Jare Team Hyenaan.  Ola keksi, että mitä jos tehdään se haastattelu. Se olisi ihan vitun hyvä keino saada huomiota ja me voidaan laittaa kaikki mun sekoamisen piikkiin. Ola keksi kaikkea hullua, mitä tässä kevään aikana voisi tehdä. Tehdä mediasta all about Cheyenne. Sitten julkisesti näyttäisi siltä, että sekoan, pidän hiljaisen hetken ja Hyena "pelastaa" mut syksyllä julkisesti takaisin tiimiin ja Hyena saisi hyvän maineen sillä, että pelastaa seonneen tytön. Näin tiivistettynä. Ja jälkikäteen ajateltuna oikeastaan mä oon ollut ihan uskomattoman naiivi ja typerä lähtiessäni edes tohon mukaan. Jotenki Ola sai mulle vaan uskoteltuu, miten hyvin toi idea toimis ja mihin se johtais yms. 

Ola keksi, että julkaisisin blogissani tekstin, jossa muka olin menettänyt työni, ettei Jare-jutun julkaistua Jare hyökkäisi Hyenan kimppuun ja suunnitelma toimi kuin toimi. Toi koko juttu oli Olan suunnittelema. Mun oli mentävä mukana. Olisimme salaa ystäviä ja olisin Hyenan alla. Nyt tajuan, että toihan oli vaan täydellinen suunnitelma savustaa mut ulos yrityksestä sekä kaikista muista ihmisistä. Ola todennäköisesti oletti, etten puhuisi noille promotytöille ja jos puhuisin, niin eivät ymmärtäisi ja että toi juttu olisi liikaa mun miesystävälle. Ola tiesi, etten voisi näyttäytyä missään jutun jälkeen. Ola tiesi, että suututtaisin jutulla vitusti ihmisiä. Ola tiesi, että voisi puhua kaikille kyselijöille vakuuttavasti, että olin seonnut. En voisi puhua kellekään. Olisin oikeasti kuulostanut hullulta.

Mä olen lopen kyllästynyt tähän paskaan. Mä en halua olla ton ihmisen väline. Multa on kaikki viety. Maine, vuosi elämästä, mun suhde. Mua on huijattu tähän päivään saakka. Mä oon niin kahlittu. Mä haluan olla vapaa tästä. En halua stressiä. Haluun olla oman elämäni herra eikä kenenkään räsynukkena. 

Mä luotin Olaan KAIKESSA. Mä annoin kaikkeni ihan turhan vuoksi. Odotin turhaan palkkaa Hyena Empireltä. Hyena Empire kuolee. Ola on huijari, joka käyttää ihmisiä vaan hyödyksi ja pyrkii ottamaan kaikilta hyödyt uskottelemalla, että se joka antaa hyödyt hyötyy myös. Mä oon nähnyt sivusta kuinka Ola puhuu paskaa IHAN KAIKISTA, mutta esittää heille muuta. Nähnyt, miten hänen arvot, periaatteet sekä mielipiteet muuttuvat eri ihmisten kohdalla. Sen takia olenkin erkaantunut tietyistä ihmisistä. Mä en pysty olemaan kaksnaamanen ja se on saanut mut miettimään miksei Ola olisi sellainen mun kohdalla.  

Ja tässä vaiheessa haluan tulla ulos myös mua piinavilla asioilla, ettei ykskään ihminen voi käyttää mua enää hyväks tai niitä asioita mua vastaan. Tullessa enemmän julkisuuteen mua pelotti eniten materiaali, mitä musta on olemassa. Luotin Olaan ja kerroin niistä hänelle. Monessa tapauksessa mä koen itseni hyväkskäytetyksi. Ja musta on helvetin törkeetä, että näitä lähinnä petijuttuja on levitetty ja yritetty käyttää mua vastaan. Jokaisen seksielämä on yksityinen asia. Mä en tuomitse ketään mistään mitä ne on tehny, ellei kyseessä sitten ole jtn laitonta, koska ei se oo mun asia. Hävetkää juoruilijat.  

Ja pahin luuranko, mistä mä oon joutunut kärsimään on Antti Kurhinen. Mä oon pelänny niin monta kertaa, että musta leviää video, jonka pyysin poistamaan. Melkein anelin. Se video ei kerro musta yhtään mitään ja sitä on yritetty käyttää mua vastaan. Sillä on yritetty uhkailla, että se levitetään. Video on kuvattu 2013 ja luulin tuolloin videon poistuneen. Kuulin videostä alkukesästä 2014, kun Kurhinen oli esitellyt videota silloiselle säädölleni ja muutamalle muulle. Vittu mä olin nöyryytetty. Mua ei oo ikinä nöyryytetty niin. Kukaan ei tuu enää käyttämään tätä videota mua vastaan. Taistelin tuolloin, että pääsen videosta eroon, mutta ei. Kerroin videosta Olalle, sillä se oli mulle suuri huolenaihe, mitä jos se vuotaa julki. Ola hyppi ilosta. Sen voisi käyttää niin, että laitetaan mun julkinen sekoaminen sen piikkiin. Mitä helvettiä voinko mä kysyä ? Tuossa ei ole mitään järkeä. Ja olen kuullut Olan kertoneen videosta eteenpäin, joten oon joutunut elämään siinäkin pelossa, että musta tulee julki ällöttävä video, jonka ei pitäisi olla enää olemassa.

Ja mä yritän kovasti päästä siihen pointtiin, että ymmärrättekö ihmiset miksi mä olen toiminut niinkuin olen ? Miks mä olen ollut julkisesti esillä typeristä asioista ? Mulle ei ole annettu muuta vaihtoehtoa. Mä oon joutunut olemaan pelossa ja ahdistuksessa. Mä koen olevani henkisesti kiristetty ja se miten paljon mua on huijattu ja hyväkskäytetty. Mun elämä ei palaudu koskaan ennalleen, jos en saa tätä tekstiä julki ja puhu suoraan ja rehellisesti. Vaikka tällä on riskinsä, että mulle käy köpelösti. Mä olen ollut suorastaan orjana. Mun vapaus on viety. Mä haluan sen takaisin. Mä vaan niin haluan elää normaalia elämää.

Mitä tulee Hyena Empireen tässä faktoja, jotka pystyy tutkimaan ja todisteet löytyvät heti kun asioita lähdetään tutkimaan:

- Hair Crown by Hyena Empire ei ole Olan omalla nimellä, vaan toimii hänen ystävänsä nimellä, jottei Ola menettäisi valtion tarjomia tukiaan. 
- Hyena Empiren tuotteet ovat Aliexpressistä, samankaltainen halvan kiinakrääsän toimittaja kuten esim. Wish. Tämän sain tietää alkuvuodesta kuiteista, jotka veimme kirjanpitäjälle. Olin epäillyt aikaisemmin tuotteiden alkuperää, mutta en hirveästi uskaltanut kysellä ja Ola aina sanoi tuotteiden tulevan omasta tukusta.
- Täten Ola on huijannut satojatuhansia ihmisiä markkinoinnissa tuotteiden alkuperästä.
- Täten Ola on saanut huijattua asiakkailta rahaa. 
- Hyena Empire on valehdellut myös promoottoreilleen tuotteiden alkuperästä.
- En usko myöskään hiusten alkuperää. En ole koskaan nähnyt todisteita. Liian monta aukkoa tarinoissa. Hiusten laatu on ehdottomasti hyvä, mutta en luota enää Olan sanaan hiusten alkuperästä niiden tulevan Perusta omalta toimittajalta.

MONI VARMAAN IHMETTELEE MIKSI AVAUDUN ASIASTA VASTA NYT:
  • Jos luit yhtään tekstiä, ymmärrät varmaan, etten ole aikaisemmin uskaltanut sanoa mitään.
  • Ymmärrät varmaan myös, etten ole tajunnut näitä asioita kuin vasta nyt. Mä oon nyt vasta osannut yhdistää kaikki asiat toisiinsa.
  • Tajuttuani nämä asiat haluan vaan mun elämäni takaisin. Haluan, että Ola vastaa teoistaan niin kuin kuuluukin. Mä en halua elää pelossa, että mua kohtaan kohdistuu väkivaltaa tai muuta uhkailua. Mä en halua, että mun perhettä uhkaillaan. En halua, että mun läheisiä uhkaillaan. Mä en pysty jatkaa tätä sairasta leikkiä.
  • Mä haluan pyytää niin monelta ihmiseltä anteeksi. Pyytää anteeksi, että oon sallinut tän mennä näin pitkälle. Mä haluan pyytää anteeksi, jotta mä voisin elää itseni kanssa. Mä haluan pyytää anteeksi, jotta saisin mielenrauhan.
  • Haluan kertoa tästä myös sen takia, koska niin moni ihminen on tullut huijatuksi asian tiimoilta itseni lisäksi. Mä en halua, että ketään IKINÄ ENÄÄ käytetään samalla tavalla hyväksi. Mä en halua, että kukaan tulee enää näin huijatuksi. Mä aion seistä pystyssä muiden puolesta. Mä en anna kenellekään käydä näin. Mä haluan olla puhumassa hyväkskäytettyjen puolesta. Mä haluan antaa toivoa, että SINÄ selviät. SINÄ olet vahvempi. Älä annan kenenkään kusta sun elämääs. SINÄ olet elämäsi herra. SINÄ teet onnesi.
  • Kerron myös siksi, että mua harmittaa erityisesti Team Hyena -promotyttöjen puolesta. Sabrina Dahmane, Vilma Järvinen, Jenna Mäkikyrö, Sonja Hyttinen, Ilona Ylikorpi, Tea Jääskeläinen, Senay Coco, että en oo osannut varoittaa teitä aikasemmin, että te ootte joutuneet mainostamaan ja promoamaan somekanavissanne huijausyritystä. Te olette joutuneet huijatuksi ja teidän kontakteja yritetty käyttää hyväksi. Olette tietämättänne mainostaneet tuotteita, joiden alkuperästä teille valehdeltiin. Te olette joutuneet mainostamaan sadoille tuhansille ihmisille halpaa kiinatavaraa, Aliexpress tuotteita.
  • Mä haluan kertoa NYT, koska mä haluan mun elämän reilaan. Mä olen ottanut hitosti liikaa velkaa. Mulla on iso kasa laskuja maksamatta. Pelkään, että mun luottotiedot menee. Mä haluan löytää työpaikan, josta oikeasti nautin ja SAAN PALKKAA. Työpaikan, jossa mulla on kehittymis- ja etenemismahdollisuudet, sillä oon helvetin skarppi ja tunnollinen oikeasti työtäni kohtaan. Mä haluan harrastaa kuntosalia vakavissani ja olla siinä inspinä muille. Mä haluan olla esimerkkinä muille mun kokemuksillani. Mä haluan olla puolesta puhujana niille, jotka eivät siihen itse pysty. Mä haluan antaa tukea ja supportia muille, jotka ovat kokeneet samoja asioita kuin minä: koulukiusaamisesta syömishäiriöihin sekä nyt hyväkskäytettynä olemisesta.
  • Mä haluan kertoa myös siksi, että mä haluan tästä helvetin koukusta pois. Mua on pidetty hihnassa uhkailun avulla. Mua on pidetty hihnassa sen avulla, että joudun pelkäämään, että musta levitetään hirveitä asioita. Mua on pidetty myös taloudellisesti hihnassa, sillä olen sokeasti ottanut mm. puhelimen Olalle omalla nimelläni ja pelkään koko ajan, että joudun lopulta maksumieheksi.
Lopuksi vielä ANTEEKSIPYYNNÖT:

KAIKKI SEURAAJANI: Olen pahoillani, että olen mainostamalla mainostanut teille Hyena Empireä, mikä paljastui loppujen lopuksi isoksi kusetukseksi.

KAIKKI MUUT OLAN KANSSA TEKEMISISSÄ OLLEET IHMISET:

Miettikääpä hetki millanen ihminen Ola on. Ola tuntuu helvetin hyvältä tyypiltä. Semmonen, jolle on helppo puhua. Ola on äärettömän mukava ja heittää hyvää läppää. Ola tuntuu sydämelliseltä. Ola tuntuu kaikkitietävältä. Ola on ymmärtäväinen. Ola on semmonen, jonka kanssa tulee heti toimeen. Ola hyväksyy sut sellaisena kun olet. Olaan on helppo luottaa.

Ootteko koskaan ihmetelly mistä se johtuu ? Että Ola on ylikiva ? Että Ola tuntuu liian hyvältä ollakseen totta ? Että Ola on just noita kaikkia, mitä luettelin tossa yläpuolella ? Se johtuu siitä, että Ola on helvetin hyvä lukemaan ihmisiä. Ola osaa valita sanansa just oikein ja mukautua tilanteeseen. Ola ei kestä, jos Olasta ei pidetä. Olalle on tärkeä, et Ola hyväksytään ja että Olaa pidetään jotenkin suurenmoisena.

Tajuutte ehkä mun pointin tai sitten ette, kuhan sanon.

JA VIIMEISENÄ LOPPUSANAT OLALLE:

En tiiä varsinaisesti mitä sanoa sulle. En tiiä oonko enää vihanen vai käykö mulla enemmän sua sääliks. Mä en vaa voi uskoo, et sä oot tehny mulle näin. Mulle, joka teki kaikkensa sun puolesta. Sä menit ihan liian pitkälle. Mä vaan toivon, että sä näät, miten sairaaks toi sun touhus on menny. Mä en enää tunne sua. Sä et oo enää mulle se ihana Ola, joka tuki mua, kun mulla oli huono olla. Tää tilanne on menny ihan hulluks ja musta tuntuu, et oot menny sokeeks sun omalle toiminnalle. Sä oot valehdellu mullekin paljon ja saanu mut uskomaan kaikenlaisia asioita, kun oot sanonut, et luota muhun. Tajuuksä, miten sä oot saanu mut pelkäämään elämää ja kaikkee mun ympärillä ? Miten oon joutunu koko ajan elämään pelossa, et sanon jtn väärää jollekin ? Mä oon eläny hirvees stressis ja murheis sun takia. Oon fyysisesti kärsinyki siitä.

Mut mä en jää vihaseks tai katkeraks sulle. Mä annan anteeksi. Mä haluan vaan, et sä vastaat teoistas. Oo kerranki elämässäs rehti. Älä pasko tilannetta enempää. Tää oli viiminen kerta, kun kukaan enää joutuu sun uhriksi. Älä yritä syyllistää mua millään tavalla, sillä mitä täst eteenpäi tapahtuu on sun kontillas. 

HUOMHUOMHUOM

Lukiessani tekstiäni yhä uudelleen ja uudelleen, niin on oikeasti vaikea kertoa tämä asia mustana valkoiselle. Yritin kirjoittaa mahdollisimman ytimekkäästi ja tiiviisti, mutta varmasti paljon jää sanomatta. Munkaan ei oo tarkoitus tehdä tässä itsestäni enkeliä. Kyl mä pystyn myöntää sen, että oon sanonut ja ajatellut todella typeriä asioita imeytyessäni näihin juttuihin mukaan. Se mua ahdistaakin ja pelottaa, miten oon kadottanut itseni tässä. Ja pakko sanoa, jos jollakin tuli mieleen, että miten oon muka ollut niin sinisilmäinen ja hyväuskoinen: Kyl mä oon täs koko ajan tajunnut pikkuasioita. Tajunnut ristiriitaisuuksia sanoissa. Menettänyt motivaationi. Mut samalla mulle on heitetty koko ajan koukkuja saadakseen mut takaisin: uudet suunnitelmat yrityksen varalle, jokainen uusi tuote on saanut innostumaan, se että sain koota promotiimimme ja olla siitä vastuussa, perheeni tilanne ja se kuinka Ola antoi kodin mulle tuolloin, joulukuun alussa sain lahjaksi matkan Nykiin helmikuussa. Toi Nykin matkaki oli jtn mitä en ole ikinä keneltäkään saanut. Mä jäin ihan hirveeseen kiitollisuuden velkaan. Vihdoin mun työpanosta arvostettiin ja sain uskomattoman joulu/synttärilahjan.

Mainittakoon tämä vielä. Mun koko tekstin tarkotus on tulla clean mun asioiden kanssa. Niinkuin sanoin, mulla ei ole melkeen mitään menetettävää enää. Mulla oli vaihtoehtoina kirjottaa tää teksti ja ottaa riski tai hyväksyä se, että joku ihminen on hyväkskäyttäny mua ja niellä se, että hän on osasyy mun maineen pilaamiselle. Mä oon sen verran kokenut ja vahva ihminen, että mä en niele enää paskaa pisaraakaan. Mä oon sen verran henkisesti vahva, et mä otan elämäni takaisin. Murtuminen ja sekoaminen eivät ole vaihtoehtoja. Alistuminen vihaan ja negatiivisille tunteille ei ole vaihtoehto. En halua kellekään mitään pahaa. 

Mä aion mennä läpi tän tilanteen pää pystyssä. Vaikka pelkäänkin, niin en alistu pelolle. 

KIITOS, ETTÄ JAKSOIT LUKEA TEKSTINI.

Ja tämä teksti oli sitä varten, koska tarvitsen kipeästi APUA tämän asian kanssa.


70 kommenttia :

  1. Oot helvetin vahva ja rohkee. Toivon että asiat järjestyy ❤

    VastaaPoista
  2. hitto että tuli paha olo sun puolesta kun tätä tekstiä luki... toivon todellakin sydämeni pohjasta että saat asiasi kuntoon ja oikeat henkilöt vastuuseen teoistaan. paljon haleja sulle, oot super❤️

    VastaaPoista
  3. Mä toivon, että sun asiat muuttuu paremmaksi ja vaan kaikkee hyvää sulle tästä lähtien ❤ oot älyttömän vahva ❤

    VastaaPoista
  4. Mietinkin että miksi sunlainen tosi fiksu tyttö tekee outoja haastiksia ja muutenkin elämääsi seuranneena on pelottanut sun puolesta. Hyvä että asioille löytyi syy, toivon että tää puhdistaa sun elämän ja voit aloittaa puhtaalta pöydältä. Toivottavasti saat vanhat ystäväsi takaisin, hurjasti tsemppiä ja älä pelkää turhan, sulle ei käy mitenkään! Karma is a bitch vai miten se meni... ;)

    VastaaPoista
  5. Saikkuu 😔💔 mä en voi muuta sanoa kun et toivottavasti saat asias kuntoon. Tsemppiä. En tiiä oikeen mitä muuta sanoa, enkä tiiä onks mun sanoilla niin merkitystäkään kun ei olla oltu moneen vuoteen nyt tekemisissä mut oot mulle aina tärkeä ja mä toivon sulle parasta ❤

    VastaaPoista
  6. Ikävä kuulla kokemuksistas ja toivon sulle kaikkea hyvää jatkossa. Toivon myös että oot tän valaistumisen ansiosta ymmärtänyt kuinka paljon tyhmiä asioita oot tehny jo kauan ennen hyena-kuvioita ja todella toivon että ymmärrät sun arvon. Tiedän sun taustan ja tiedän kuinka hemmetin fiksu tyyppi oot, ja toivon että tajuut ettei sun tarvii hakee huomioo tai hyväksyntää olemalla seiskan juorukuningatar tai poseeraamalla perse paljaana jatkuvasti. Myös toivon että ymmärrät ettet saavuta mitään panemalla suomiräppäreitä toisensa jälkeen tai muita "julkkiksia" tai "rikkaita" äijiä. Oot fiksu ja kaunis nainen ja sä riität ja kelpaat täydellisesti olemalla vaan sinä. En väitä että olisin koskaan sua oikeesti tuntenut mut oon seurannu sun meininkejä vuosien varrella. Tsemppiä Saikku.

    VastaaPoista
  7. Voimia ja kaikkea hyvää tulevaisuutesi <3 Toivon että saat välisi korjattua läheisiisi. Halaus <3

    VastaaPoista
  8. Tsemppiä! Mulla on todella ollu ennakkoluuloja sua kohtaan mutta nyt mä ymmärrän sua! Ola on sairas narsisti!

    VastaaPoista
  9. Mä kun luulin, et tämmönen ois vaan mahdollista semmosissa totally messed up amerikkalaisissa (lakimies) sarjoissa/ ohjelmissa.. Aivan jotain kauheeta ja pakko kyllä myöntää, että lukiessa tuli itellenikin ahdistusta.
    En sua oo kuitenkaan kummemmin seuraillu täällä somessa, mutta kuitenkin promotyttöjen kautta tuli aina ihailtua näitä "Hyena Empiren" tuotteita.

    Kuitenkin olet _todella_ rohkea ja vahva kertoessasi tämän kaikille.
    Toivon, että pysyt samana! Vahvana! Itsevarmuus on hyvin vahva ase muita vastaan, varsinkin niitä vastaan jotka pitäis sua heikkona.
    Hirveesti tsemppiä ja voimia sulle tän kanssa! Sä vielä nouset tästä!

    VastaaPoista
  10. Mä tiedän sut vain median kautta, ja jos yhtään lohduttaa, en oo saanut mitään järkyttävää kuvaa. Ihmettelin tietty cheek hommaa että miksi piti paljastaa, mutta tälläsiä tapauksia tulee ja menee niin paljon. Et sä oo tehny edes mitään sellaista, että sun maine olisi jotenkin pilalla. Voisin hyvin nähdä sut jatkossa vaikka missä ohjelmassa mukana. :)

    Toi videon levitysjuttu kuulostaa hirveeltä, oot ollu todella nuori kun se on kuvattu. Ihan hirvee ihminen on se joka sitä näyttää muille, ottaisin poliisiin yhteyttä jos asia pelottaa.

    Aattelin että luen tän "iltaviihteenä"; taas jotain ihme draamaa. Mutta jotenkin mä samaistuin joihinkin osiin tekstissä, mulla on vähän samanlainen olo, että oon jäänyt yksin kun vaikeissa elämäntilanteissa en osannut ottaa ystäviäni enää samalla tavalla huomioon. Mä uskon toisiin mahdollisuuksiin, ja harmittaa kun en itse ole niitä saanut. En siis ole tehnyt mitään kamalaa, en vaan osannut olla paikalla kun mua tarvitaan.

    Toivottavasti saat ystäväsi takaisin, vaikutat rohkealta ja hyvältä tyypiltä. Etenkin nyt, kun myönnät kateutesi Rosanna Kuljua kohtaan ymv, pääset kasvamaan ihmisenä. Huippua.

    Huikeet tsempit, tää kaikki menee vielä ohi!

    T. N22

    VastaaPoista
  11. Oot kyllä älyttömän rohkee ja vahva nainen❤️ Tsemppiä❤️

    VastaaPoista
  12. Tsemppiä ja tukea oot rohkein kenet tällä hetkellä tiedän. Kukaan ei tuu sun ovelle sun ei tarvitse pelätä. Vittuun tollaset ihmiset elämästä, onnettomat toisilla leikkivät. Oot VAHVA nainen. <3

    VastaaPoista
  13. Tee rikosilmoitus, kaikesta. Poliisilta kysyt, mistä kaikesta.

    VastaaPoista
  14. Olet rohkea!et ole ainoa joka joutunut käymään läpi tälläisia tapahtumia. Riipasi sydämmestä koska oon käynyt läpi samanlaisia asioita... etsi samanhenkisiä ihmisiä ympärillesi tulevaisuudessa.
    Muista ei hyvää ilman pahaa... elämässä

    VastaaPoista
  15. Voi hyvä luoja. Tyttöparka. Tollaista en toivo kellekään... Paras olisi ollut viedä juttu kaikessa hiljaisuudessa poliisille eikä näin kuohuttaa juttua lisää netissä. Sun pitää tosiaan olla tarkka nyt mitä sanot ja kenestä... Säälin sua oikeesti ihan kamalasti, hirveä tilanne. Tsemppiä toivottavasti saat elämäsi kuntoon<3

    VastaaPoista
  16. Elämä on valintoja ja niistä ei voi syyttää tai kiittää kuin yksin omaan itseään. Virheistä oppii ja ne kasvattaa. En vaan ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka juoksevat suhteesta suhteeseen tai hakevat sitä onnea muista ihmsistä, sillä jos ei osaa rakastaa itseään ei osaa rakastaa ketään toistakaan vaan käyttää välikätenä oman onnen hankkimiseen. Ja jos munii niin ei ole oikein sotkea kaikkia ihmisiä omaan soppaan.
    Kaikkea hyvää jatkoon ja toivottavasti saat asiasi kuntoon.

    VastaaPoista
  17. Huhhuh 😳😳 aikamoista, toivottavasti saat sun asiat kuntoon! Mitä muuten mun kannattais tehdä kun oon tilannu sieltä hyenasta tuotteen (saisit trainer) ja se on tullutkin jo (mennyt rikkikin ihan parin käyttö kerran jälkeen ::D), mutta en tuotetta ole vielä maksanut. Mutta en tuotetta kyllä haluaisikaan maksaa jos saman tosiaan olisi saanut kiinakaupasta halvemmalla. Kiitos jos osaat vastata :)

    VastaaPoista
  18. Kamalaa mitä oot joutunut kokeen. Täydet sympatiat sulle. Muista että tälläsen paskan kokeneena oot kuitenkin entistä vahvempi, vaikka tässä tilanteessa nyt ei heti saata siltä tuntuakaan. Sun blogia lukeneena oon aina pitäny sua ihanana ja vahvana naisena ja toivon että asiat alkaa kääntymään positiiviseks pikkuhiljaa sun elämässä. Tsemppiä ja tukea sulle, voi hyvin <3

    VastaaPoista
  19. Käy kertoo verottajalle et toi ola ottanu tukia vaikka omistaa yrityksen.

    VastaaPoista
  20. Tsemppiä ja voimia asiat järjestyy.

    VastaaPoista
  21. Pakko myöntää, kun somea seuras niin hävetti et "tunsin"/tiesin sut joskus, mutta tämä texti käänsi käsityksen susta. Ihmiset tekee virheitä ja vuoden päästä nää on vain synkkiä muistoja. En fyysisesti voi olla tukena, mut henkisesti täällä Keravalla zempitetään sua. Julkisuus on raaka mailma, mut sä selviit khyl (y) Khyl tälle Olalle käy ohraset ennemmin tai myöhemmim.

    VastaaPoista
  22. Omfg! Tsemppiä oikeesti! Kyllä sä selviät. Itekin joutunu joskus hyväkskäytetyks, ja sit kun siitä ihmisestä pääsee eroon niin tulee oikein valaistuminen kaikkia niitä asioita kohtaan ja on vahvempi sen jälkeen. Pidän peukut pystyssä että kaikki alkaa menemään parempaan suuntaan ja lopulta paha saa palkkansa! :)

    VastaaPoista
  23. Onpa kauhea tarina, hurjasti voimia sinulle! Poliisin juttusilla käyntiä suosittelen minäkin.

    VastaaPoista
  24. Cheyenne kaikki työ ja muutkin sopimukset kannattaa aina tehdä kirjallisesti!
    Suullinen sopimus on tosin yhtä pätevä, mutta sitä vaikeampi osoittaa todeksi.

    Kirjoituksessasi tuli esille monia laittomuuksia ja petoksia sinua kohtaan.
    Jos olet varaton oikeusaputoimisto auttaa, ole sinne yhteyksissäsi palkkasaatavasi ym.. suhteen!
    Uhkauksista kannattaa aina tehdä rikosilmoitus poliisille, suomessa laiton uhkaus ON laiton uhkaus!
    Järjen käyttö on myös sallittua ja tietoa saa helpommin kuin koskaan ihmiskunnan historiassa. Menet vain nettiin ja etsit tietoa asioista mitkä askarruttaa ja on ajankohtaisia.
    Peiliin katsominen kannattaa myös, eikä pidä olla niin sinisilmäinen, ei kannata uskoa ihmisten puheita vaan katsoa IHMISTEN TEKOJA.
    Ne teot kertoo yleensä sen TOTUUDEN.
    TSEMPPIÄ SINULLE JA TOIVOTTAVASTI SAAT ASIASI KUNTOON!
    t. Antero Ano


    VastaaPoista
  25. Hei Cheyenne. Tahdon sanoa että tämä teksti teki todellakin oikeutta sinulle. Pidin sinua aluksi todella pinnallisena ja typeränä missinä, mutta nyt en. Pitäisi aina muistaa että mediaan ei aina ole uskominen eikä ulkokuoreen. Sinä olet ulkoisesti että sisäisesti kaunis. Toivon todella sinulle kaikkea hyvää ja toivon että saat ihmissuhteesi kuntoon. Pysyt vahvana ja keskityt vain aitoihin ja varmasti oikeisiin ystäviin sekä perheeseen. Jos vielä palaat julkisuuteen, niin ainakin minun kohdalta silmät ovat auenneet ja vaikutat vain sydämmelliseltä ja kauniilta ihmiseltä. Hädän keskellä ihminen tekee mitä parhaaksi näkee. Uskon että selviät tästä ja että elämäsi palaa raiteilleen.. <3

    VastaaPoista
  26. Tsemppiä Cheyenne! Nyt mars poliisin juttusille..

    VastaaPoista
  27. Onko tämä Ola ja Axl Smithin Peter sama henkilö?

    VastaaPoista
  28. Todella rankkaa ja rehellistä kirjoitusta, toivon sinulle parempaa tulevaisuutta. Tsemppiä !

    VastaaPoista
  29. jos tän tekstin kirjottaminen asettaa läheisesi vaaraan, miks teit tän. rikosilmotus olis ollu paljon järkevämpi vaihtoehto imo

    VastaaPoista
  30. Go Cheyenne! Kaikille sattuu ja tapahtuu varsinkin nuorempana kun vielä uskoo ihmisiin..! Oot vahva tyttö ja tää on ensimmäinen askel sun elämän reilaan laittamisessa. Tulin tosi iloseks et jollain mimmillä on ROHKEUTTA ja nöyryyttä laittaa tällänen teksti. <3

    VastaaPoista
  31. Tosi surullista, tsemppiä ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen <3! Toivottavasti et ole laittanu nimeäsi mihinkään paperiin, ettei itse joudu kuseen tuosta Hyena Empire-huijauksesta.

    VastaaPoista
  32. huh kuulostaa niin kauhealta aivopesulta - olen kokenut samanlaista manipulointia parisuhteessa - ja silloin henkilö sai minut kääntymään myös omaa perhettäni vastaan. itse kun on jo NIIN heikoilla ja loppu, manipuloijan kynsissä kiinni, niin ei enää kykene ajattelemaan selkeästi. Sitä vaan luulee, että ihminen haluaa sinulle parasta ja itse olet tyhmä joka ei huomaa ympärillä olevien muiden ihmisten kohtelevan sinua huonosti. Onneksi itse sain perheeni takaisin, hävettää tapahtunut, mutta en olisi silloin siinä tilassa osannut tehdä mitään toisin. Manipuloija nautti vallastaan täysin. Tsemppiä sulle ja tästä kirjoituksesta alkaa sun tie nousuun. Olet rohkea.

    VastaaPoista
  33. Tsemppiä, oot vahva nainen <3

    VastaaPoista
  34. Rohkeaa ja oikein. Virheidensä myöntäminen osoittaa vahvuutta. En oo seurannu juoruja enkä susta tiedä muuta kuin tämän kirjoituksesi verran. Itsekin koko elämäni mullistaneeseen kusetukseen joutuneena voin sanoa sulle, että tämmönen jättää jäljen, mutta sä nouset nyt vahvempana ja viisaampana. Toivon sulle kaikkea hyvää, ja että saat ympärillesi taas luotettavia ystäviä ja välit perheeseesi korjaantuu. Vaikka saattaa tuntua että kaikki on sua vastaan nii ei oo, meitä on paljon joita ei kiinnosta toisten mokat vaan se miten ne pääsee ylös kompuroituaan ja selviää. Love <3

    VastaaPoista
  35. rohkea kirjoitus, pisteet siitä ja tsemppiä, tuut varmasti pärjäämään tolla asenteella.

    VastaaPoista
  36. Aika järkyttävää huijausta ja noloa.. Juurikin noi tuotteet. Hirveetä rahastusta ja miten tytöt kehuu halpoja kiinan tuotteita maasta taivaisiin tietämättä että saisi pilkka hintaan ihan suoraan esim.Wishiltä.

    VastaaPoista
  37. Moi. Mä ymmärrän sua hyvin, mulla on ollut samankaltainen tilanne ilman yritysjuttuja, mutta siis samankaltainen "ystävyyssuhde", missä kaverini oli narsistisia piirteitä omaava omaneduntavoittelija. Hän puhui jatkuvasti pahaa jokaisesta ihmisestä ja myös eristi minut kavereistani mustamaalaamalla muita ja minua. Pelkäsin ja olin erittäin ahdistunut tästä ystävyyssuhteesta, mutta en vain osannut irroittautua. Tuntuu pahalta puolestasi, se on älyttömän rankkaa kun mainetta yritetään pilata ja ihminen johon on luottanut paljastuu sellaiseksi mitä ei olisi uskonut. Hieno teksti sinulta, voit olla ylpeä siitä että selvisit ja julkaisit näin rehellisen kirjoituksen!

    Niille, ketkä pitävät Cheyannea syyllisenä siihen että toimi typerästi, sanon sen, että ihminen joustaa ja hyväksyy älyttömän paljon nurkkaan alistettuna, niin paljon ettei sitä uskoisikaan. Voisin sanoa, että itse olin peloissani ja manipuloituna lähes lapsen tasolla, ilman että uskalsin sanoa omia mielipiteitäni. Sitä vain uskoo toisen tahtovan hyvää, vaikka välillä ilmaantuisi merkkejä päinvastaisesta. Vasta kun tilanne on ohi tai kun näkee ulkopuolisen näkökulmasta asiat, niin silloin ymmärtää asioiden todellisen laidan.

    VastaaPoista
  38. Asioilla on tapana selvitä kun niitä lähtee selvittämään.
    Ikinä missään, minkään olosuhteen vallitessa ei kannata tehdä 1kk enempää töitä jos työnantaja, ystävä, tuttu tai mikä tai kuka tahansa ei maksa siitä palkkaa.

    Sossu auttaa pulaan joutuneita, kela, työkkäristä saa päivärahaa kun sinne ilmoittautuu. Asuntokin löytyy ja sossu maksaa vuokraa jos ei muuta rahoitusta ole.
    Ilmoittaudu sinne, kaikki ohjeet ja oikeutesi löytyvät netistä, sinne voi myös soittaa ja kysellä asioita.
    http://www.kela.fi/, http://www.kela.fi http://www.kela.fi/kysy-kelasta

    Netistä löytyy myös suomen laki pykälät.http://www.finlex.fi/fi/

    Netissä voi tehdä rikosilmoitukset ja jos sinulla näyttöä rikoksista, niin ne kannattaa tehdä.
    Korvauksia voi hakea jos on joutunut salakuvauksen uhriksi, 1000-2000€ tai muihin rikoksiin. Oikeuden käynti vie aikaa noin 1-3v. Eli niistä ei apua kiireiseen hätään.

    Turhia asioita ei kannata huolehtia jos niille ei mitään voi, unohda ne ja keskity oleeliseen, siihen mitä tarvitset nyt ja miten selviät nyt.

    Kiristys on myös rikos josta kannattaa tehdä rikosilmoitus, siitäkin kannattaa olla näyttöä.
    Sana sanaa vastaan yleensä kumoaa toisensa, ellei ole muuta näyttöä.

    Kaikesta kokemastaan kannattaa oppia ettei tee jatkuvasti samoja virheitä!
    Asioilla tapana järjestyä kun niitä alkaa hoitamaan!
    Ei masennu vaan tekee asioille jotain.
    Ryhdy Cheyenne toimeen ja hoida asiasi KUNTOON! :)
    Kyllä ne siitä järjestyy.
    t. Antero Ano

    VastaaPoista
  39. Aina se on jonkun muun syy...opettele reilusti ottamaan vastuu omista töppäilyistä,niin helpottaa kunnolla. Tämä on ehkä avaus,mutta on sulla tuossa vielä työstämistä.

    VastaaPoista
  40. Jos olet muiden puhelin tai mitä tahansa sopimuksia tehnyt, niin sinulla on oikeus ne välittömästi myös lopettaa! Lopeta ne heti ja välittömästi ja tee niistä rikosilmoitus jos olet petoksen uhri.
    Kun olet tehnyt rikosilmoituksen ja asia menee oikeuteen eivät perintäfirmat sitä voi karhuta.
    Asia on "jäissä" kunnes oikeus sen ratkaisee ja antaa päätöksen.
    Hoida asiat kuntoon, kyllä ne siitä ratkeaa. :)
    t. Antero Ano

    VastaaPoista
  41. Ihan järkyttävää. VMP. Olen pitänyt sua aikamoisena bimbona, mutta siis oletkin tosi fiksu ja kaikenlisäksi tietenkin superkaunis. En voi kuin toivottaa tsemppiä ja toivottavasti KAIKKI selviää. Sun parhaaksi ja huijareiden menetyksesi. It's payback time...

    VastaaPoista
  42. En oikeastaan osaa muodostaa mielipidetttä sinusta. Sympatiat kokemastasi, oppia se on oppi kantapäänkin kautta. Tämä oli ensimmäinen kerta kun sinusta kuulen median kautta ja päädyn blogiisi. Tiedä sitä sitten oliko kovin fiksu tapa hoitaa tämä asia, mutta varmasti on myös opettavainen kertomus kanssaihmisille, että se, minkä media tuo esille on vain jäävuoren huippu siitä mitä sen kaiken takana todellisuudessa voi tapahtua.

    VastaaPoista
  43. Tsemppiä ja voimia kovasti tulevaan! Pidä pää pystyssä ja pysy itsevarmana! Muista, että maailmassa on paljon pahoja ihmisiä, jotka sumeilematta käyttävät liian sinisilmäisiä ihmisiä hyväkseen! Mutta muista, että myös aitoja ja ihania ihmisiä löytyy! Pysy omana itsenäsi!

    VastaaPoista
  44. Cheyenne miksi et perusta omaa firmaa?
    Joka tekee samoja promo tehtäviä kun mainitsemasi huijari firma, jossa sinua huijattiin?

    Otat tytöt sieltä mukaasi ja perustat oman firman!
    Hae työkkäristä starttirahaa niin sillä pääset alkuun :)

    http://te-palvelut.fi/te/fi/tyonantajalle/yrittajalle/aloittavan_yrittajan_palvelut/starttiraha/index.html

    Tai ryhdyt vakavaksi bloggariksi tai haet töitä jotka vastaavat koulutustasi?
    Menet vaikka opiskelemaan?
    Tai keksit jotain muuta kivaa mikä kiinnostaa. :)
    t. Antero Ano

    VastaaPoista
  45. Tuntuu että perusasiat sinulla hiukka hukassa!
    Meillä kaikilla suomen kansalaisilla on perusoikeudet, muista ettei niitä saa polkea sinun tai muidenkaan kohdalla!
    Ne kannattaa tiedostaa niin Olan tyyppiset huijarit eivät pääse huijaamaan sinua.
    http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/palvelut_aiheittain/laki_ja_oikeusturva/kansalaisen_perusoikeudet/perusoikeudet/index.html

    Samoin kannattaa muistaa perusasiat sosiaalisessa elämässä ja ihmissuhteissa. :)
    http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/mina-ja-muut/ihmissuhteet/

    Narsisteja kannattaa myös varoa, Olasi vaikuttaa narsistilta?
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6

    Järjenkäyttö on sallittua!
    Kun järkeään käyttää asiat sujuvat paremmin kuin jos vain hörhöilee tunteen varassa ja toivo parasta.
    Näistä tiedoista sinulle varmasti hyötyä jos Jaksat niitä lukea!!
    t. Realistinen ja objektiivinen HyväHaltia :)

    VastaaPoista
  46. Jouduit sitten kovan luokan narskun kynsiin. Toipuminen ja elämän uudelleen raiteilleen saaminen voi viedä vuosia. Oma identiteetti pistetty palasiksi, nyt rauhaa ja omaa aikaa. Uhkailut etc. poliisille ja palkka saatavat hakuun.

    VastaaPoista
  47. http://www.narsistienuhrientuki.fi/

    VastaaPoista
  48. Jotenki tosi hassua lukea tätä. Oon todellakin sitä mieltä että mokasit pahemman kerran mutta heti kun otit Olan esille en voinut olla antamatta sympatiaa. Ola on ylivoimaisesti kieroin ja itsekkäin ihminen kenet olen tavannut. Luojan kiitos meidän "ystävyys" oli lyhyt ja vältyin itse pahimmalta. Ola oli se kelle soittettiin kun haluttiin huijata kelaa, sossua tai kavereita. Olalla on vastaus kaikkeen. Pahalta tuntuu sun puolesta mutta nyt ainoa suunta on ylös ! tsemppiä ja jaksamisia.

    VastaaPoista
  49. Pahimman luokan narsistilta kuullostaa tää Ola. Suomen laissa on tällaine pykälä mikä käy mun mielestä tähän tapauksen erittäin hyvin:

    "Mikäli henkilö käyttämällä hyväksi toisen taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta hankkii jonkin sopimuksen tai muun oikeustoimen yhteydessä itselleen tai toiselle taloudellista sellaista etua, joka on selvästi epäsuhteessa saatavaan vastikkeeseen nähden, katsotaan tämän syyllistyvän kiskontaan. Kiskonnasta tuomitaan myös se, joka luotonannossa ottaa tai edustaa itselleen tai toiselle korkoa tai muuta taloudellista etua, joka huomattavasti ylittää julkisen valvonnan alaisten rahalaitosten vastaavassa luotonannossa ottaman tavanomaisen koron. Kiskonnasta tuomitaan sakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta."

    Taitaa nimittäin olla niin että tulos sunkin tekemästä työstä on valunut nyt tämän Olan taskuun ja silloin hän on syyllistynyt kiskontaan.

    Netin kautta voit tehdä rikosilmoituksen kätevästi jos et halua Pasilaan asti kertomaan tarinaa poliisille.

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
  50. On kokemusta samanlaisesta ihmisestä. Meillä oli kaveriporukka, ja minä jouduin mustamaalaamisen kohteeksi yhden henkilön toimesta. Kun mun maine oli viety ja mun ihmissuhteet pilattu, hän siirtyi seuraavaan uhriinsa. Pikkuhiljaa tämä tapaus mustamaalasi lisää porukkaa ulos kuvioista, ja samalla kiillotti mainettaan muiden "maineikkaampien henkilöiden" silmissä. Vuosien jälkeen otin yhteyttä hyvään ystävääni, joka oltiin saatu silloin vihaamaan minua. Tuli ilmi, että minun jälkeen hänet oltiin syösty pois piireistään, ja että hänellä ei ole enää juuri ollenkaan kavereita tämän takia. Tiedän tunteen, että en tiedä vihaanko mä vielä tätä tapausta, vai käykö mulla häntä sääliksi, ettei löydä elämälleen muuta tavoitetta kuin feimin kerääminen ja hyvän statuksen omaavien ihmisten perseennuoleminen. Taitaa näköjään joka kaupungista löytyä oma Ola. Ei noille mikään riitä, eivät he koskaan lopeta uhrien etsimistä. Eivätkä muuten koskaan tule löytämään oikeanlaista rakkautta. Karman laki :)

    VastaaPoista
  51. Kuullostaa pahemman luokan narsistilta tämä Ola.

    Suomen laissa on seuraavanlainen kohta mikä käy tähän tilanteeseen mielestäni aika hyvin:

    "Mikäli henkilö käyttämällä hyväksi toisen taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta hankkii jonkin sopimuksen tai muun oikeustoimen yhteydessä itselleen tai toiselle taloudellista sellaista etua, joka on selvästi epäsuhteessa saatavaan vastikkeeseen nähden, katsotaan tämän syyllistyvän kiskontaan. Kiskonnasta tuomitaan myös se, joka luotonannossa ottaa tai edustaa itselleen tai toiselle korkoa tai muuta taloudellista etua, joka huomattavasti ylittää julkisen valvonnan alaisten rahalaitosten vastaavassa luotonannossa ottaman tavanomaisen koron. Kiskonnasta tuomitaan sakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta."


    Taitaa nimittäin olla niin että ne rahat mitä tekemästäsi työstä on syntynyt, on valunut yrityksen omistajan taskuun. Sinua on taas pidetty tyhjillä lupauksilla, mm osakkuudesta, ilmaisessa työssä.

    Suosittelen tekemään netin kautta poliisille rikosilmiotuksen / tutkintapyynnön jos et Pasilaan asti halua mennä tarinaasi kertomaan. Onnistuu siis kätevästi osoitteesta:

    https://www.poliisi.fi/rikokset/rikosilmoitus

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
  52. Selvittäkää yrityksen asiat, siis talousasiat numeroineen päivineen. Numerot eivät juuri valehtele eikä niitä sellaisenaan voi kovasti manipuloida. Yrityselämässä pyörii kaikenlaisia tyyppejä, jotka käyttävät nuoria naisia hyväksi. Toki on myös hyvämaineisia yrityksiä, mutta jos yrityksen lupaukset vaikuttavat liian hyviltä, on yleensä kyse petoksesta.

    VastaaPoista
  53. Paljon tsemppiä sulle! On hienoa, että uskaltauduit kertomaan kaiken tämän julkisesti. Oikeat syylliset saavat kantaa vastuunsa ja sä saat maineesi ja elämäsi takaisin.

    Paljon hyvää elämääsi ja kovasti voimia! ❤

    VastaaPoista
  54. Voin vaan kuvitella kuinka helvettiä sun elämä on ollut! Teit aivam oikein kun kirjoitit tämän! Toivottavasti saat elämäsi takasin raiteille ja toivon että saat tukea ja anteeksiannon oikeilta ystäviltäsi. Tsemppiä tulevaisuuteen!!!

    VastaaPoista
  55. No niin, toivottavasti olet oppinut ajattelemaan ihmisistä nyt omilla aivoillasi, etkä anna kenenkään lesbon näköisen tärähtäneen ohjailla päätäsi ja mustamaalata SUN kaverisuhteistasi.. hei haloo ja mitä v****a?

    VastaaPoista
  56. Harmittaa tosi paljon sun puolesta mutta nyt suunta vaan ylöspäin! Paljon tsemppiä jatkoon :)
    ♡: vanha kaveri

    VastaaPoista
  57. Suosittelen lukemaan Robert D. Haren kirjan - Ilman omaatuntoa. Haiskahtaa psykolta.

    VastaaPoista
  58. En uskoisi, ellei ihan identtinen kuvio olisi tapahtunut tuntemalleni ihmiselle jo parikymmentä vuotta sitten. En puhu nyt suoraan tästä tapauksesta, koska tietämässäni tapauksessa kyse oli ihan eri alan 'firmasta'ja eri ihmisistä, mutta yhtymäkohtia löytyy yllättävän paljon tuohon Cheyennen kertomaan. Eli joku vakuuttava, luotettavalta vaikuttava (yleensä nais-)ihminen houkuttelee mukaan epämääräisen osakeyhtiön perustamiseen ja sitten teettää ilmaistyötä, koska firman rekisteröinti jotenkin kummasti kestää ja kestää...Henkilöt on eri, mutta kuvio kuulostaa niin samalta, että tulee mieleen, onkohan tämä joidenkin jengien tyypillinen kiskontakuvio? Ihmiset vaihtuvat, mutta uhriksi valitaan huolellisesti joku nuori hyväuskoinen, mielellään rikkinäisestä perhetaustasta tai toiselta paikkakunnalta/maasta oleva, jolla ei ole läheisten verkostoa neuvomassa ja huolehtimassa. Jos 'firmasta' yrittää paeta, on jopa mahdollista, että aletaan pelottelemaan perintäjengeillä ja kiskomaan hyvitysrahoja, ennen kuin saa lähteä. Kannattaa ottaa poliisiin yhteys, epäilen että tämä kuvio ei ole tuntematon heille. Varmaan hyvin tyypillinen tarina. On hyvä selvittää, onko tapahtunut rikos vai ei.

    VastaaPoista
  59. Älä turhaa pelkää pimeitä ihmisii... ola puhaa vaan paskaa.. tunsi sen nuorena se oli silloin jo täys kiero ämmä.. mee hakee sun palkat palkka turvasta ja tee rikos ihmoitus

    VastaaPoista
  60. Oon myös kokenut narsistin ja siksi mun on tosi helppo ymmärtää tää teksti. Oon kuullut kun monen sanovan että "yrität vaan saada syyn jonkun toisen niskaan". Voin vannoa että jos nämä tyypit ikinäkään joutuis narsistin uhriksi niin sympatiaa ja ymmärrystä löytyis heiltäkin.

    VastaaPoista
  61. tiiän miltä sust tuntuu, mun vanha monivuotinen parasystävä käyttäyty mua kohtaan samalla tavalla, ei tietenkää noin suurella mittapuulla, mut sillä tavalla et sai mut manipuloitua irti mun perheestä ja kaikista ystävistä lähes vuodeksi, sai mut käyttämään huumeita, mistä oon ylpeesti vuoden ollut kuivilla, sai mut tekemään ihan sairaita juttuja ittensä vuoks, ymsyms.. joten ymmärrän sua täysin ja toivon et saat elämäs takas reilaa, oot ihana tyttö mitä oon sua seuraillu jonku verran, toivon sulle kaikkee hyvää, tsemppii!! 💖👊

    VastaaPoista
  62. Sun kirjoittama teksti tekee sulle oikeutta, teit hyvän päätöksen kun päätit julkaista sen!Täytyy sanoa et sun kuva muuttui täysin, pidin sua bimbona mutta nyt palaset loksahti paikoilleen, viitaten viime aikasia seiska lööppejä. Totuus voittaa aina ja uskon että oli kova paikka kun kirjotit tota ja mietit että uskaltaako julkaista, voit olla itsestäsi ylpeä! Tää on ensimmäinen askel kohta hyvää ja uskon että saat asiasi varmasti järjestykseen. Focus on the good, tsemppiä!

    VastaaPoista
  63. Sydän murtuu tätä lukiessa.. Ihan kauheaa settiä mutta koen samalla tosi terapeuttiseksi lukea tuon, sillä aiemmin oon itsekin tullut 2 kertaa kans henkisesti hyväksikäytetyksi.. Mutta ei enää koskaan! Pysytään vahvoina <3

    VastaaPoista
  64. YTJ mukaan et ole perustanut toiminimeä. Jos sinulla on toiminimi, niin työskentelysi yrityksessä katsotaan kahden yrityksen väliseksi toiminnaksi, jossa sinun saama tulos voi olla 0 euroa. Jos sinulla ei ole toiminimeä, työskentelysi katsotaan työsopimuslain alaiseksi. Tällöin olet oikeutettu kohtuulliseen palkkaan riippumatta työnantajan yrityksen tuloksesta ja maksukyvystä. Takautuvasti voi hakea palkkaa käräjäoikeuden kautta. Tähän tarvitset oikeusapua. Rikosta tuskin on tapahtunut, joten älä viivyttele palkkasaatavan kanssa, sillä se vanhenee nopeasti.

    VastaaPoista
  65. Olinkin ihmetellyt mistä yhtäkkiä tuli tämmöinen Cheyenne typy jolla oli lonkerot valtakunnan jokaiseen kuumaan puheenaiheeseen eikä siitä kovin fiksu kuva muodostunut. Mutta tämä teksti. Toivon että tähän jourulehdet tarttuu ja pääset takaisin jaloillesi.

    VastaaPoista
  66. Suosittelen luettavaksi sellasta kirjaa kun Naamiona terve mieli - Raimo Mäkelä. Hyvä kirja! Tsemppiä ja Siunausta! -E

    VastaaPoista
  67. Kammottavaa!!! Olin rehellisesti sanottuna saanut sinusta sellaisen kuvan että olet julkisuustyrkky jne. mutta tämä teksti muutti näkemyksen sinusta. Olet niin rohkea ja vahva ihminen. Tiedän että selviät tästä. Tsemppiä hirveästi tulevaan! <3 <3 <3

    VastaaPoista

Jätä alle kommenttisi, niin vastaan mahdollisimman pian, kiitos ! :)

Please leave your comment below and I will answer asap, thanks ! :*