lauantai 16. huhtikuuta 2016

Mikä on Seksikästä ja Milloin Paljas Pinta on Soveliasta ?



Heipsan kaikki !

Mielessäni on tällä hetkellä montakin aihetta, joista haluan kirjoittaa, mutta jatketaampa ensin aiheella, joka on liitoksissa edelliseen blogipostaukseeni.

Huomasin edellisen postaukseni aiheuttavan kuumia tunteita ja tunsin lukijoiden puolelta ehkä myöskin jonkin sortin väärinymmärrystä. Toki mä saatoin kirjoittaa hieman hyökkäävällä otteella aiheesta, sillä Tarun kirjoitus meni mulla tunteisiin. En esimerkiksi kirjoittanut erityisemmin siitä, mikä on mun mielestä hyväksyttävää "paljastelua", koska ei kaikenlainen paljastelu ole myöskään mun mielestä hyväksyttävää. Yksi suurimmista väärinymmärryksistä edellisessä kirjoituksessani olikin ehkä se, että en tosiaankaan julistanut ja vaatinut ihmisiä kulkemaan puolialasti ympäriinsä. :D Mun olisi ehkä pitänyt myös selkeämmin eritellä aiheeni eli slut sheimaaminen, mielipiteeni siitä, miksei mielestäni vapputempauksessamme ollut hävettävää ja kääntää tunnetilaani hieman pienemmälle kritisoidessani Tarua.

Yksi kirjoitus, joka muuten ponnahti silmääni, oli Lindamanuellan kirjoitus "Slut shaming", joka oli mielestäni erittäin hyvin kirjoitettu ja perusteltu ja olen itse asiassa hyvin monessa kohtaa samaa mieltä Lindan kanssa. Käykää ehdottomasti lukemassa Lindan kirjoitus ! Lindaa lainaten sanoisin kirjoituksistani, että kirjoitan omiin mielipiteisiin ja ajatuksiini perustaen enkä millään tavalla julista yhtä oikeaa totuutta. Arvostan myös ihmisiä, jotka ajattelevat toisin, enkä pidä itseäni sen parempana ihmisenä. Välillä vaan toivon, että ihmiset perustelisivat mielipiteensä paremmin.





Mutta tosiaan aiheeseen mikä on seksikästä ja milloin paljas pinta on soveliasta.

Mielestäni seksikkyyttä on monenlaista. Seksikkyys on myös katsojan silmässä. Mikä on seksikästä mun mielestä, ei välttämättä ole toisen mielestä. Makuasioista ei voi kiistellä ja seksikkyys on juuri sellainen. Aihe tuntuu olevan sellainen, josta riidellään harvase päivä ja juurikin sen takia ihan turhaan mielestäni, koska mielipide seksikkyydestä on sidoksissa ihmisen omiin tuntemuksiin, ihanteisiin, arvoihin, kulttuuriin jne. 

Mielestäni nainen voi olla seksikäs meikittä tai meikattuna, laitettuna tai vastaheränneenä. Paljasta pintaa näyttävässä asussa tai koko vartalon peittävässä asussa. Pidän seksikkäänä erityisesti hyvin treenattuja vartaloita, mutta toisaalta myöskin tiimalasivartalon omaavia kurvinaisia. Se riippuu miten nainen kantaa itsensä. Seksikkyyttä voi olla mielestäni pelkästään hymy ja mielestäni seksikkäin osa mussa onkin hymyni sekä nauruni. Mun mielestä seksikkyys on myös ihmisen päällepäin näkyvää itsevarmuutta. Itsevarmuuttakin on sitten taas niin monenlaista ja erilaista. Musta on hienoa, kun naiset ovat ylpeitä jostain vartalon osastaan ja haluavat pukeutumisella sitä korostaa. Olit sä sitten minkä kokonen tai muotoinen tahansa. 

Mitä tulee paljaseen pintaan ja alastomuuteen julkisilla paikoilla, niin en mäkään hyväksy mitä tahansa. On käyttäydyttävä ihmisiksi ja on oltava tilannetajua. Minne tahansa ei mennä milloin tahansa itseään paljastelemaan. Sukupuolisiveellisyyden rikkomisesta koskevasta laista voi käydä lukemassa TÄSTÄ.



Pyrin miettimään mitä puen ja minne. En pelkkä body päällä lähtisi esimerkiksi minne vaan tai kuljeskelisi pelkästään sellainen päällä ulkona. En kulje kaupungilla tissit tai pimppi paljaana. Nyt, kun olen parisuhteessa, en tunne että olisin hirveästi muuttanut pukeutumiskäytäntöjäni, koska uskon mun pukeutumiseni olevan soveliasta. Mutta jos mietitään viime vappua ja olisin ollut parisuhteessa, olisin ehdottomasti konsultoinut miestäni, ja varmasti päätynyt siihen, etten bodyasussa lähtisi ulos. 

Sitten se alastomuus. Jotenkin musta tuntuu, että alastomuus on jotenkin pelottavaa ja hävettävää, just jonkin sortin tabu. Joo, alasti ei olla julkisilla paikoilla ja en mäkään laittaisi alastonkuvia, joissa kriittiset alueet näkyvät. Musta on jotenkin hauska, miten mun black bars Instagram kuva sai niin paljon kritiikkiä. Eihän mulla näy mitään ? Bikinien ja alusvaatteidenkin alla olen alasti, ja noissa asuissa mulla on paljon kuvia. Kuvassa mulla ei ole alusvaatteita korostamassa seksikkäästi mun strategisia alueita. Joissain mun bikinikuvissa näkyy itse asiassa jopa enemmän pintaa. En ole vääntänyt itseäni mihinkään seksikkääseen asentoon, kuva on lähes muokkaamaton ja olen meikittä. Olen kuvassa niin luonnossa kuin vaan olen. Silti yhtä itsevarmana ja itsekunnioittavana. :)

Tältä erää tsaukit !

xx CC


10 kommenttia :

  1. Dodii tämä oli järkevä postaus. Edellisessä postauksessa oli negatiivinen sävy. Tämä paikkasi hyvin edellistä, varmaan paras postauksesi tähän asti.

    VastaaPoista
  2. Mikset julkaise kommentteja, jotka ovat asiallisia? :D Pitääkö sensuurilla edistää omaa agendaasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tämä on saman kommentin kirjoittaja, joka kertoi Kim Kardashianin urasta ja setvitteli meriittejäni, niin kyllä mä julkaisen asialliset kommentit. Mulla on kommenttien suodatus sen takia, että saan välillä aika rankallakin kädellä väännettyjä asiattomia kommentteja, joita en halua julkisesti mun blogiini. Voit käydä vilkaisemassa vaikka edellisen kirjoitukseni, sinne olen roppakaupalla julkaissut kommentteja. :) Aina ei ehdi niitä julkaisemaan..

      Nyt mulla tosin kävi aidosti moka kommenttisi kanssa, että vahingossa poistin sen. Tässä kuitenkin vastaukseni siihen kommenttiin:

      Kiitos kommentistasi ja ymmärrän kantasi. Itse voin sanoa, että kyllä mussa on muutakin kuin paljastelu ja toivon mukaan en ole otsikoissa enää suhdesotkujen merkeissä. Aika näyttää, että pystyn todistamaan itseni ja toivon mukaan myös luomaan jotain positiivista.

      Mun on sanottava tuohon mielipiteeseesi paljastelusta, että mun mielestä kuka nainen tahansa saa paljastella tai laittaa "alastonkuvia" Kimin vastaavalla tavalla oli sitten menestynyt businessnainen, kotiäiti tai tavallinen kaduntallaaja. :)

      En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat lauseellasi, että olisi aika poistua nyrkin ja hellan välistä, koska en ainakaan koe olevani sellaisessa tilassa.

      Poista
  3. Asiallinen kirjoitus, seksikkyys tulee sisältä. Pinta on vain sitten se loppusilaus jonka jokainen toteuttaa tyylillään.
    Positiivisuus kantaa jo pitkälle.
    Tsemppiä, puss puss kiCC kiCC :)

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä tämä sun uusin postaus on nyt sitten taas aivan ristiriidassa ton aikaisemman postauksen kanssa :D Ajattelin ensin, että huh sä sentään et kirjota ristiriitasesti näitä hommia toisin ku Taru. Miks ihmeessä kritisoit niin kovaan sävyyn tarun kirjoitusta, jos nyt itse oot sitä mieltä, että jos seurustelisit, niin et pukeutuis body asuun?? eiks taru just sillon seurustellu joelin kanssa. Äh enkö ymmärrä yhtäään, mitä sää oikeen näillä sun postauksilla haluat sanoa, vai onko nää iha päi helvettiii kirjotettu? :D Esim. Lindan postaus oli erittäin selkeä ja hyvin ymmärrettävä, toisinku nämä sun sepostukset.

    - Emilia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmä kritisoinu sitä et Taru lähti bodyasussa, nyt mun tilanne on sellanen et en lähtisi. Jos olis sellanen tilanne , et poikkikselle olis ok tyttöystävänsä bodyasu baarissa, niin en sitä kritisois. Joelilla ei ollut mitään vastaansanottavaa koko illan aikana, kun puhuimme asuista. Ja en oo ihan varma heidän suhteensa statuksesta tuolloin, koska Joel oli monesti ilmaissut selkeästi että ei halunnut seurustella, mutta he tapailivat kuitenkin tiiviisti.

      Poista
  5. "On käyttäydyttävä ihmisiksi ja on oltava tilannetajua" sanoo tyttö joka tanssinu kaivolla ilman paitaa. Ei kannata alkaa pätemään, jos olet joskus menneisyydessä tehnyt tuolla tavoin.
    Olen samaa mieltä, että tämä postaus on ihan ristiriidassa edellisen postauksen kanssa. Pysy mielipiteissäsi äläkä ala kirjoittamaan tekstiä missä ei ole mitään järkeä. Sekin, että kritisoit Tarun asennetta bodyyn kun hänellä oli jätkä ja nyt
    myönnät ettet itse voisi bodya pukea kun olet parisuhteessa. En ymmärrä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No Kaivon keissi nyt oliki aidosti tyhmää ja mun elämässä käänteen tekevä virhe. :) Moista en ikinä tekis, enkä toivois kenenkään tekevän, koska siinä ei ollut mitään itsekunnioitettavaa. En kritisoinut sitä, että on body, kun on jätkä. Jos mulla olis nyt mies, joka ei pistäis pahaks, että lähden body päällä vappuna juhlimaan, niin lähtisin. Mut tilanne ei ole se, eikä mulla ole halua tehdä niin. Tarulla oli eikä Joel pistänyt vastaan. Sitä mä ihmettelen, et Tarun oli tuotava toi asia esille.

      Poista
  6. Minusta nainen joka pukeutuu erittäin paljastavasti,oli sitten cockail-tilaisuus tai työkeissi viestittää itsestään jotain. Ja se jtn ei ole seksikkyys. Itsevarma nainen voi pukeutua ja tuntea olevansa seksikäs ja tyylikäs ILMAN paljastelua, (että pomppii puoli-alasti ties missä.) Minulle ainakin itselle jos näen hyvin vähänpukeisen naisen..tulee ensim. Mieleen kysymys miksi? Miksi hän haluaa näyttää lähes kaiken? Haluaako hän huomiota? Jos haluaa varmasti tulee saamaan ns. Vääränlaista huomiota. Jokainen on erilainen ja tietty samanarvoinen, jokaisella oma makunsa ja tyylinsä. Mutta haluaisinkin esittää sinulle haasteen että pohdit mitä minun pukeutumiseni viestittää muille? Minkälaisen kuvan annan itsestäni? Onko tämä asu todella sopiva ja tyylikäs nyt esim. Työpaikalle? Voinko saada vääränlaista huomiota kun olen pukeutunut näin ? Ja oikeesti loppuun.. en tuomitse vaan kerron oman mielipiteeni, toivon myös sinulle kaikkea hyvää ja että alat arvostamaan ja kunnioittamaan itseäsi ja myöskin tuntemaan..

    VastaaPoista

Jätä alle kommenttisi, niin vastaan mahdollisimman pian, kiitos ! :)

Please leave your comment below and I will answer asap, thanks ! :*